کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایجاد 4 هزار و 500 طرح خود اشتغال‌زایی برای مددجویان/ هزار و 200 میلیارد ریال هزینه شد

30 مرداد 1398 ساعت 11:15

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در راستای اشتغال‌زایی برای مددجویان تا به امروز چهار هزار و 500 طرح خود اشتغال‌زایی با هزینه یک هزار و 200 میلیارد ریال در استان اجراشده است.



به گزارش بلاغ،جاسم محمدی فارسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در خرم‌آباد، بیان کرد: در راستای اشتغال‌زایی برای مددجویان کمیته امداد لرستان تا به امروز چهار هزار و 500 طرح خود اشتغال‌زایی با هزینه یک هزار و 200 میلیارد ریال در استان اجراشده است.
وی بابیان اینکه این طرح‌ها بر اساس شرایط محیطی متقاضیان، علاقه‌مندی، استعداد و تخصص فنی با اولویت خانوارهای تحت حمایت و فرزندان مددجو اجرا می‌شود، افزود: کمیته امداد معتقد است که برای رفع مشکل بیکاری استان باید از مشاغل خرد و زودبازده حمایت صورت گیرد و این‌طرح‌ها نیز در همین راستا هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان اظهار کرد: در سال جاری با توجه به‌فرمان رهبری مبنی بر حمایت از تولید ملی تا به امروز 891 طرح در حوزه‌های کشاورزی، صنایع‌دستی، خدماتی، دام‌پروری با تسهیلاتی بالغ‌بر 210 میلیارد ریال در استان اجراشده است.
محمدی فارسانی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات تنها به طرح‌هایی تعلق می‌گیرد که نیروهای آن از مراکز رسمی استان آموزش‌های لازم را دیده باشند، تصریح کرد: پس از پرداخت تسهیلات به این طرح‌ها خدمات فنی و مشاوره‌ای نیز ارائه داده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه به مدت پنج سال پس از شروع طرح به آن‌ها نظارت می‌شود، خاطرنشان کرد: آموزش مهارت و توانایی برای احراز شغل و یا افزایش مهارت در تمام حرفه‌ها و مشاغل در مراکز فنی‌وحرفه‌ای به صورت رایگان به کارآموزان ارئه می‌شود.
 


کد مطلب: 400838

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/400838/ایجاد-4-هزار-500-طرح-خود-اشتغال-زایی-مددجویان-200-میلیارد-ریال-هزینه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com