تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۴۰۰۸۲۴
نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت علی‌رغم حمایت لفظی از توافق هسته‌ای برجام با ادعاهای آمریکا علیه ایران همنوایی کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،«کارن پیرس»، نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل متحد بامداد چهارشنبه ضمن حمایت از توافق هسته‌ای برجام، همسو با آمریکا به تکرار ادعاها علیه ایران پرداخت. 
پیرس که در جلسه شورای امنیت با موضوع «وضعیت یمن» صحبت می‌کرد گفت: «این را می‌پذیریم که ایران در خاورمیانه نقشی مشروع دارد و می‌پذیریم که این کشور حق دارد از خودش دفاع کند، اما نمی‌توانیم این را نادیده بگیریم، روش پیگیری منافع ملی توسط این کشور عامل ایجاد چندین مورد از مشکلات منطقه است که امروز درباره آن بحث می‌کنیم.»
نماینده انگلیس با بیان اینکه اولویت سیاست کشورش در قبال ایران را جلوگیری از دستیابی تهران به «توانمندی هسته‌ای» تشکیل می‌دهد گفت: «قضاوت ما کماکان این است که بهترین روش محقق کردن این هدف، حفظ توافق هسته‌ای ایران یا برجام است.»
او در ادامه تأکید کرد: «ما از ایران می‌خواهیم به پایبندی کامل به این توافق بازگردد. فروپاشی این توافق، به نفع هیچکدام از ما نیست. این توافق یکی از اجزای اساسی معماری منع اشاعه در دنیا است و برای امنیت ملی ما و امنیت مشترک شریکان و متحدان ما حیاتی است. هیچ راه حل بهتری و هیچ جایگزینی وجود ندارد.»
پیرس تصریح کرد: «انگلیس در کنار فرانسه و آلمان همواره صراحت داشته‌اند که برای حمایت از این توافق همکاری خواهیم کرد. ما کاملاً به مثمرثمر بودن مکانیسم اینستکس متعهد هستیم تا اطمینان حاصل شود که تجارت مشروع با ایران را می‌توان ادامه داد.»
وی گفت: «آقای رئیس، برجام مجوزی برای ایران نیست تا در درگیری‌های خاورمیانه آزادانه ایفای نقش کند.»
پیرس ایران را به حمایت از «گروه‌های نائب» خود در منطقه متهم کرد و آن را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت خواند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲