تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۴۰۰۸۱۱
سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک گفت: در نشست آینده هیات اجرایی درباره درخواست فدراسیون فوتبال صحبت می‌کنیم اما کمک ما به تیم امید در حد توان و وسعمان است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،کیکاووس سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار  در مورد برخی از انتقاداتی که در خصوص کمک مالی مسئولان ورزش به فدراسیون‌ها می‌شود اظهار داشت: دغدغه کمیته ملی المپیک، دغدغه فدراسیون‌ها است ما درک می‌کنیم مربیان هم برای تیم‌های ملی زحمت می‌کشند. اردوها سختی‌هایی دارد اما شرایط کشور این‌طور است. کمیته ملی المپیک وظیفه ندارد به مربیان و ورزشکاران حقوق بدهد یا اشتغال ایجاد کند. ما حلال همه مسائل نیستیم بلکه تلاش می‌کنیم یک کاروان خوب، با امکانات مناسب را به المپیک اعزام کنیم. از ریاست کمیته گرفته تا هیأت اجرایی و مرکز نظارت بر تیم‌های ملی در کنار وزارت ورزش تلاش می‌کنند به فدراسیون‌ها کمک کنند اما اینکه برخی مصاحبه می‌کنند و می‌گویند دقیقه 90 به آنها کمک مالی شده این کم‌لطفی است. کمیته 50 درصد معادل بودجه سال 97 را اردیبهشت ماه به فدراسیون داد، از محل صرفه‌جویی هم 30 درصد پرداختی داشتیم.
وی افزود: باید درک متقابل و دوسویه وجود داشته باشد، ما هر پولی از خزانه می‌گیریم نگاه‌مان متوجه فدراسیون‌های ورزشی است. باید از همه فدراسیون‌ها، مربیان، کادر و ورزشکاران تشکر کرد که سختی‌های زیادی را تحمل‌ می‌کنند ما درک می‌کنیم اما آنها هم باید مشکلات کشور و محدودیت‌ها را درک کنند تا با هم جلو برویم.
خزانه‌دار کمیته ملی المپیک در ادامه صحبت‌هایش درباره گلایه‌های تیم امید مبنی بر حمایتی که از سوی کمیته و وزارت صورت نگرفته تصریح کرد: نگاه کمیته کمک به تیم فوتبال است در جلسه آینده هیأت اجرایی حتماً به این موضوع می‌پردازیم و مشخص می‌کنیم تا چه میزان می‌توانیم به تیم فوتبال امید کمک کنیم. با توجه به شرایط مالی کمیته این کمک صورت می‌گیرد بنابراین نباید این انتظار وجود داشته باشد فقط کمیته بودجه بدهد، ما بخشی از نیازها را می‌توانیم تأمین کنیم.
سعیدی در پاسخ به این سؤال که آیا فدراسیون فوتبال مبلغ درخواستی خود را اعلام کرده، خاطرنشان کرد: بله اما حضور ذهن ندارم، سال قبل از المپیک همه باید کنار هم باشیم ما درخواست فدراسیون فوتبال را هفته گذشته دریافت کردیم آنها هزینه‌های چند مرحله اردوی داخلی، یک مرحله اردوی خارجی و دو بازی تدارکاتی را پیش‌بینی کرده بودند ما هم در حد توان و وسعمان می‌توانیم به فدراسیون کمک کنیم، بخش دیگری از هزینه‌ها باید توسط منابع درآمدی فدراسیون تأمین شود.
سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک درباره اینکه شنیده شده کیهانی رئیس فدراسیون دو و میدانی 17 هزار دلار از کمیته ارز گرفته و بدهکار است، تصریح کرد: در این خصوص باید دوستان مالی گزارش بدهند، این فدراسیون بر اساس نیاز فوری سال گذشته برای اعزام ورزشکارانش ارز گرفت، با توجه به اینکه فدراسیون‌ها حساب ارزی نداشتند ما با توجه به مشکل ارزی فدراسیون دو و میدانی به صورت امانت مبلغی را به آنها دادیم، وقتی فدراسیون می‌خواست این پول را برگرداند با مشکلات باز کردن حساب ارزی مواجه بود، بالا رفتن میزان ارز هم مشکلاتی را ایجاد کرد، کمیته ملی المپیک پیگیری‌های زیادی انجام داد تا فدراسیون این امانت را برگرداند. آنها هم پیام مثبت داده و قرار است از هفته آینده قرض خود را برگردانند. 
وی درباره تکلیف اسپانسرهای کمیته ملی المپیک، گفت: در این هفته با رئیس کمیسیون بازاریابی مذاکره داشتیم، قرار است تا چند روز آینده فراخوان مرحله دوم را انجام دهیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲