تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۴۰۰۸۱۰
رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: قطعه ای از دستگاه آنژیوگرافی قلب که در لیست تحریم های کشورایران قرار داشت، توسط تیم مهندسی پزشکی دانشگاه علم و صنعت در مرحله تولید قرارگرفته و تا ماه آینده به تولید انبوه می رسد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار  با اشاره به تولید اولیه قطعه‌ای از دستگاه آنژیوگرافی قلب که در لیست تحریم های کشور قرار دارد، گفت: خوشبختانه دانشمندان و اساتید و نخبگان دانشگاه علم و صنعت در راستای منویات مقام معظم رهبری در استفاده از توان و ظرفیت‌های داخلی و همچنین تحقق شعار رونق تولید توانسته اند نسبت به تولید قطعات تحریم شده کشور گام بردارند.
* استفاده از دانش داخلی و اعتماد به نخبگان
وی افزود: استفاده از دانش داخلی و اعتماد به نخبگان و دانشمندان این امکان را به دانشگاه می‌دهد که به شکوفایی علمی برسد و در راستای کمک به اقتصاد و رونق اقتصادی گام بردارد.

* تولید قطعه تحریمی دستگاه آنژیوگرافی  
ذاکری تصریح کرد: دانشمندان، نخبگان و اساتید دانشگاهی علم و صنعت ایران برای رسیدن به کشور توسعه یافته به طراحی و تولید قطعات تحریم شده اقدام کرده اند، به طوری که اکنون ما توانسته ایم قطعه‌ای را که  برای عمل آنژیوگرافی استفاده می شود را تولید کنیم.
* 3 تیم مهندسی پزشکی فعالیت می‌کنند
وی ادامه داد: این قطعه که از گفتن نامش تا زمان تست نهایی آن پرهیز می کنم توسط سه تیم مهندسی پزشکی ما صورت می‌گیرد و آن هم به نوعی در عمل جراحی استفاده می شود که اکنون تولید اولیه‌اش انجام شده اما هنوز تست‌ها نهایی نشده و در مرحله تست  قطعات هستیم که این طرح  تا شهریور ماه اگر بتواند کنترل کیفی را  بگیرد، حمایت مالی برای تولید انبوه از آن صورت خواهد گرفت.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲