تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۴۰۰۸۰۷
نماینده آلمان در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت بر پایبندی کشورش به توافق هسته‌ای برجام تأکید کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،نماینده آلمان در سازمان ملل متحد بامداد چهارشنبه در جلسه شورای امنیت بر پایبندی کشورش به توافق هسته‌ای برجام تأکید کرد. 
وی گفت: «ما سرسختانه به حفظ برجام متعهد هستیم زیر ذیل این توافق، ایران در معرض شدیدترین نظام راستی‌آزمایی هسته‌ای در دنیا قرار دارد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متولی انجام آن می‌باشد.»
نماینده آلمان در ادامه ادعاهای خود گفت: «ما معقتدیم برجام حفاظی ارزشمند برای اطمینان از عاری بودن ایران از سلاح‌های هسته‌ای است و ما هیچ جایگزین دوام‌پذیر به جای آن نداریم.»
کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام وعده دادند با تضمین منافع اقتصادی ایران زمینه‌های ادامه پایبندی ایران به این توافق را فراهم آورند. مقام‌های ایران می‌گویند این کشورها علی‌رغم ایستادگی‌های لفظی و سیاسی در برابر اقدام آمریکا هیچ اقدام عملی برای محقق کردن این وعده‌ها صورت نداده‌اند. 
طرف‌های اروپایی علی‌رغم مخالفت با تصمیم آمریکا در خروج از برجام با سایر ادعاهای این کشور در زمینه‌ فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران همسو شده‌اند. 
نماینده آلمان گفت: «از آن طرف، ما ساده‌‌انگار نیستیم و می‌دانیم که برجام تنها یکی از بخش‌‌های این جورچین است.»
او سپس گفت که لازم است به فعالیت‌های منطقه‌ای ایران، برنامه موشکی و تهدیدهای آن علیه ایمنی دریانوردی هم پرداخته شود. مقام آلمانی گفت: «ما این کار را (جلوگیری از فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را) از طریق گفت‌وگوی سیاسی و در صورت لزوم، تحریم‌های هماهنگ انجام می‌دهیم.»
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲