تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۴۰۰۸۰۴
هیأتی از شورای انتقالی جنوب یمن به ریاست «عیدروس الزبیدی» وارد شهر جده عربستان شد و قرار است با مقامات این کشور در مورد اوضاع جنوب و شهر عدن گفت‌وگو کند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،هیأتی از «شورای انتقالی جنوب یمن» که مورد حمایت امارات عربی متحده است، برای مذاکره با مقامات عربستان سعودی وارد شهر جده این کشور شدند.
رسانه‌های عربستان سعودی شامگاه سه‌شنبه (۲۹ مرداد) گزارش دادند که این هیأت به ریاست «عیدروس الزبیدی»، رئیس شورای انتقالی جنوب یمن بوده و قرار است در مورد تحولات و حوادث اخیر جنوب یمن به ویژه شهر عدن با طرف‌ سعودی گفت‌وگو کند.
علاوه بر رئیس شورای انتقالی، چهار تن از اعضای این شورا به نام‌های «ناصر محمد الخبجی»، «علی عبدالله الکثیری»، «عبدالرحمن شیخ الیافعی»، و «عدنان محمد الکاف» نیز در این هیأت حضور دارند.
وب‌گاه خبری «ارم‌نیوز» وابسته به عربستان سعودی  نوشت که هیأت مذکور بنا به درخواست رسمی وزارت خارجه سعودی جهت گفت‌وگو با مقام‌های سعودی، به عربستان سفر می‌کند.
بر اساس این گزارش، هیأت شورای انتقالی جنوب یمن علاوه بر سعودی‌ها، گفت‌وگوهایی با مقامات دولت منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن نیز خواهد داشت.
شهر عدن (جنوب یمن) نوزدهم مرداد ماه بعد از چهار روز درگیری بین نیروهای دولت منصور هادی نیروهای «کمربند امنیتی» وابسته به «شورای انتقالی جنوب» که از حمایت امارات برخوردار است، به دست این شورا افتاد. این شورا اعلام کرد که هرگز از این شهر عقب‌نشینی نخواهد کرد (جزئیات بیشتر).
دولت منصور هادی حوادث شهر عدن را «کودتای از پیش‌ طراحی شده امارات» علیه خود می‌داند و طی بیانیه‌ای که سه‌شنبه شب بعد از نشست کابینه منتشر کرد، خواستار مقابله با شورشیان مسلح مورد حمایت ابوظبی شد (جزئیات بیشتر).
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲