کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تهیه حلوا با نان خُرد و چای‌ شیرین در اسارت

29 مرداد 1398 ساعت 13:30

آزاده سوادکوهی با اشاره به اینکه در دوازدهمین روز ازدواجم اسیر شدم از تهیه حلوا با نان خُرد و چای‌ شیرین در اسارت خبر داد.


به گزارش بلاغ،رستم عالیشاه در گفت‌و گو با خبرنگار  در شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه متولد مرداد‎ماه 1349 در خانواده مذهبی، دینی، روحانی و تعزیه‌خوان است، گفت: بزرگان ما در روستای ارات‌بن سوادکوه روحانی و فعال انقلابی بودند و در سال 1362 در 12 سالگی وارد بسیج و در 14 سالگی هم در جبهه‌ها حاضر شدم و  در 11 عملیات رسمی حضور داشتم.

وی با بیان اینکه در پاتک منطقه فاو در 28 فروردین 1367 به اسارت نیروهای اردنی، مصری و امریکایی حامی صدام  در آمدم، افزود: ابتدا در منطقه زبیر به همراه 500 نفر در اصطبل و سپس در بصره دوره اسارت را گذراندم.
آزاده دوران جنگ تحمیلی با اشاره به اینکه یکی از فرماندهان نیرو‌های بعثی برای افزایش تعداد اسرا خواستار زنده‌ماندن همه ما بود ولی سربازان تا جایی که می‌توانستند ما را اذیت می‌کردند و آب را جلوی چشم ما خالی می‌کردند و بطری خالی را برای فیلم‌برداری به لب‌های ما نزدیک می‌کردند.

عالیشاه با اشاره به اینکه 36 روز در زندان بغداد به صورت انفرادی بودم و سپس به اردوگاه شماره 12 تکریت منتقل شدم، خاطر نشان کرد: در اردوگاه از همه اقشار شامل بسیجی، ارتشی، سپاهی و روحانی حضور داشتیم و روابط حسنه‌ای هم برقرار بود.
وی از تلخی خبر رحلت امام راحل در دوره اسارت خبر داد و با بیان اینکه 28 ماه اسیر بود، اظهار کرد: اعیاد و مناسبت‌ها را با برگزاری مراسم گرامی می‌داشتیم و با نان خُرد و چای شیرین، حلوا درست می کردیم.
این آزاده سوادکوهی با بیان اینکه صبحی که شنیدیم، آزاد می‌شویم، نماز شکر خواندیم و عصر روزی که از آزادی خود مطلع شدیم، آزاد شدیم و برادرم اولین کسی بود که از سیم توری فرودگاه دشت‌ناز پرید و مرا در آغوش گرفت.
عالیشاه با اشاره به اینکه در 17 سالگی و در 16 فروردین 1367 ازدواج کردم و در 23 فروردین عازم منطقه عملیاتی و 12 روز بعد از ازدواج اسیر شدم و بعد از برگشت از اسارت با همان خانم ازدواج کردم و 2 فرزند پسر دارم و از سال 1370 کارمند امور مالیاتی هستم.
وی با اشاره به اینکه ارزش‌های انقلاب اسلامی و نیرو‌های ارزشی سرجایشان هستند ولی برخی‌ها کم‌لطف شدند و با درایت مقام معظم رهبری و نیروهای ارزشی، انقلاب اسلامی ایران تا انقلاب مهدی(عج) تداوم دارد و باید با فساد و ضد‌ارزش‌ها برخورد شود و با امر به معروف و نهی از منکر به وظایف خود عمل کنیم.

انتهای پیام/86015/غ


کد مطلب: 400777

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/400777/تهیه-حلوا-نان-خ-رد-چای-شیرین-اسارت

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com