تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
کد مطلب : ۴۰۰۷۳۳
رئیس هیات مدیره موسسه خیریه حمایت از زنان کردستان گفت: سازمان‌های غیردولتی و مردم‌نهاد استان در ۱۴ گروه کاری با هدف‌های مشخص و مجزا با سابقه ۲۰ ساله فعالیت می‌کنند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،فریده شیخ‌الاسلامی ظهر امروز در اختتامیه اولین نمایشگاه مشارکت‌های اجتماعی کردستان که در محل مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امروزه سازمان‌های غیردولتی با فعالیت غیرانتفاعی داوطلبانه و مستقل برای رفاه و ارایه خدمات عمومی  فعالیت می‌کنند.
وی افزود: این سازمان‌ها شامل جمعیت‌ها، گروه‌ها و نهادهای انسانی خودجوش و برآمده از مردم هستند که مهم‌ترین شاخصه خود را در استقلال از دولت تبیین می‌کنند.
رئیس هیات مدیره موسسه خیریه حمایت از زنان کردستان گفت: به واسطه ارتباط نزدیک سازمان‌های غیردولتی با عموم مردم و حضور عنصر تعهد و خلوص نیت جایگاه والایی را در نزد ملت‌ها به آنها داده است به همین خاطر این سازمان‌ها را می‌توان در ارتباط با جامعه مدنی به عنوان عامل  تقویت کننده یاد کرد.
شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه تحقق مشارکت موجب توسعه مردمی می‌شود، تصریح کرد: در کشورهای توسعه‌یافته مردم از طریق نهادهای مختلف اقتصادی اجتماعی و سیاسی آموزش و امثال آن در  تصمیم‌گیری‌های کارکردی،  علمی،  تخصصی و تجاری در قالب سازمانهای رسمی و غیر رسمی در زمینه‌‌های مختلف فعال هستند و این در حالی است که در کشورهای در حال توسعه به اشتباه در تعریف جایگاه مردم و دولت، مردم از نقش ضعیفی برخوردار هستند.
وی اذعان کرد: سازمان‌های غیردولتی و مردم‌نهاد استان کردستان در ۱۴ گروه کاری با هدف‌های مشخص و مجزا با سابقه ۲۰ ساله فعالیت می‌کنند.
وی بخشی از مطالبات سازمان‌های مردم‌نهاد و غیردولتی را، تغییر رویکرد مدیریت‌محوری به فعالیت‌محوری، ایجاد و تقویت زمینه ظرفیت‌سازی و توان‌افزایی سازمان‌های غیردولتی با توجه به اهداف و وظایف آنان، اجرای قانون حمایت از معلولین خصوصا اشتغال، مسکن، بیمه، تردد و خدمات درمانی به  معلولین، تدوین لایحه قانونی سازمان‌های مردم نهاد با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد و مساعدت در راستای تشکیل و راه‌اندازی شبکه‌های ارتباطی سازمان‌های غیر دولتی هم سو با اهداف مشترک را  از جمله این مطالبات عنوان کرد.
در پایان از ۴۰ نفر شامل مدیران دفاتر تسهیل‌گری، سازمان‌های مردم‌نهاد،  انجمن‌های برتر و مدیران حامی توسعه فعالیت‌های داوطلبانه در کردستان تجلیل شد.
نخستین نمایشگاه مشارکت‌های اجتماعی از ۲۳ تا ۲۷  مرداد سال جاری با حضور سازمان‌های مردم‌نهاد، دفاتر تسهیلگری و تشکل‌های مردمی در قالب ۳۵  غرفه در عمارت خسرو آباد سنندج  برگزار شد با استقبال پرشور گردشگران داخلی و خارجی روبه روشد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲