تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۴۰۰۷۱۹
در آستانه عید سعید غدیر، هنرمندان و مدیران هنری کشور در موزه موسیقی گردهم آمدند و در رونمایی از کتاب «۱ + ۱۳» و آلبوم موسیقی «خاطره‌های تار» مشارکت کردند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،شامگاه عید غدیرخم، هنرمندان و مدیران هنری کشور در موزه موسیقی گردهم آمدند تا ضمن دیداری دوستانه با یکدیگر از آلبوم و کتاب جدید امیر عبدالحسینی نیز رونمایی کنند.
در آستانه عید غدیر، اهالی فرهنگ و هنر به دعوت امیر عبدالحسینی معاون هنری سابق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در موزه موسیقی گردهم آمدند تا هم این عید مبارک را گرامی داشته و هم در مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «خاطره‌های تار» و نیز کتاب «۱ + ۱۳» که هر دو به همت امیرعبدالحسینی است، حاضر باشند.
 

 
عبدالحسینی در این مراسم در مورد کتاب «۱ + ۱۳» گفت: این کتاب، مجموعه‌‌ای تحقیقاتی در حوزه هنرهای تجسمی است که در آن مطالب، نقدها و مواردی که در این سال‌ها با آنها در حوزه تجسمی مواجه بودم را به رشته نگارش دوباره درآورده‌ام.
وی افزود: این کتاب مشتمل بر پنج فصل است که در آنها به ترتیب در مورد هنرهای تجسمی، هنرمندان، رویدادهای هنری، معیشت هنر و مقالات مرتبط با رویدادهای هنری مانند اکسپو، جایزه جهانی بیداری، سوگواره عاشورایی، خیالی نگاران و سایر برنامه‌هایی که من در روند برگزاری آن دخیل بودم، نوشتارهایی درج شده است.
وی درباره اسم این کتاب یعنی «۱ + ۱۳» و وجه تسمیه آن توضیح داد: این کتاب ۱۳ مقدمه دارد و نیز مقدمه ای که خودم بر آن نوشتم که به این ترتیب این اسم را برای آن در نظر گرفتم. احمدرضا دالوند، ‌خسرو سینایی،‌ یدالله کابلی خوانساری، فرزاد ادیبی، مستانه مهاجر، سهیلا نجم، محمدعلی بهمنی، محمدرضا زائری، حمیدرضا نعیمی، لوریس چکنواریان و اکبر عالمی ۱۱ استادی هستند که این ۱۱ مقدمه بر آن نوشته‌اند. کامبیز درمبخش هم مقدمه‌ای به شکل تصویرگری در آن وارد کرده است. چهار صفحه از مقدمه هم سفید است زیرا عبدالمجید حسینی راد قبل از نگارش آن دارفانی را وداع گفت ولی به احترام وی این چهار صفحه سفید ماند.
معاون هنری سابق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: این کتاب ۲۴۰ صفحه، در قطع رقعی، و در قالب پنج فصل توسط نشر آبان منتشر شده است.
عبدالحسینی پیرامون آلبوم «خاطره‌های تار» که آن نیز در این مراسم رونمایی شد، گفت: «خاطره های تار» شامل پنج قطعه است که از این پنج قطعه دو قطعه را خودم ساختم و سه قطعه دیگر آن ترکیب قطعات بزرگان موسیقی با فضایی جدید و رمیکیس شده است.
وی بیان کرد: قطعه اول این آلبوم «پتبوری» نام دارد که این اسم را لوریس چکنوارایان بر روی آن نهاده است،‌ به این استاد بزرگ موسیقی تقدیم شده و در آن قطعات کلاسیک موسیقی با تار نواخته شده است. قطعه بعدی «خاطرات بید مجنون» نام دارد که در آن ترکیبی از تصنیف‌های خاطره انگیز قدیمی از کارهای استادانی همچون تجویدی، روحانی، همایون خرم و امین الله رشیدی شنیده می‌شود که این قطعه نیز به فریدون شهبازیان تقدیم شده است. قطعه سوم و چهارم به ترتیب خاطره‌های تار و خاطره‌های سیاه مشق نام دارند که از آثار خودم است و به جواد علیزاده و غلامحسین امیرخانی تقدیم شده است. قطعه پنجم این آلبوم نیز خاطرات چهارمضراب نام دارد که ترکیب چهارمضراب‌هایی از هوشنگ ظریف، جلیل شهنانز و فرهنگ شریف است که این قطعه به استاد خودم در موسیقی یعنی هوشنگ ظریف تقدیم شده است.
 

 
در این مراسم از جامعه هنرهاى تجسمى: کامبیز درمبخش، علی اکبر صادقی، عباس مشهدى زاده، جمال رحمتی، علی شیرازی، حسین محجوبی، محمد على بنی اسدی،  اکبر نیکانپور، کیارش زندى، ناصر پلنگى،  جواد علیزاده، بهمن عبدی، غلامرضا نامى، غلامحسین نامی، افشین شاهرودی، امرالله فرهادى، احمد فلسفى، الهه خاتمى، مسعود زنده روح، هادی سیف، علیرضا کریمى صارمى، على فرامرزى، منوچهر نیازى، عباس جمالپور، احمد عربانى، اسماعیل عباسى، افشین شاهرودى، کیارش زندى، فرشید شفیعى، على درخشى، ساعد مشکى، محسن دائى نبى، شهلا محجوبى و ایرج میرزا علیخانى حضور داشتند.
همچنین از جامعه هنرهای نمایشی: خسرو سینایى، احمد نجفى، اصغر همت، مریم کاظمى، مریم معترف، هادى مرزبان، جواد یحیوى، محمد نظرى، مسعود صفوى، سید على احمدى، شهرام شکیبا، داریوش مودبیان، امیرحسین آذر، ستاره اسکندرى، گوهر خیر اندیش، اکبر زنجانپور، سهیلا نجم و اسماعیل خلج حضور داشتند. اسماعیل آذر، محمد علی بهمنى، عبدالجبار کاکایى، صابر قدیمى، حسین متولیان، احمد امیرخلیلى نمایندگان جامعه شعر و ادبیات و على جهاندار، قاسم رفعتى، محمد معتمدى، شهرام صارمى، حمیدرضا نوربخش، هادى منتظرى، میلاد کیایى، حسین پرنیا، شهرام شکوهی، رضا مهدوى، کیوان پهلوان و عبدالحسین مختابادنمایندگان موسیقیایی این مراسم بودند.
همچنین هادى ایازى، مجید جوزانى، مجید رجبى معمار، محمود صلاحى، محمد احسانى، احسان آقایى، مجید ملانوروزى، محمد اللهیارى و على مرادخانى نیز در این مراسم حضور داشتند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲