تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۴۰۰۶۹۴
فوق تخصص چشم پزشکی با بیان اینکه کدر شدن عدسی طبیعی چشم را آب مروارید می‌گویند، گفت: اشعه آفتاب، وارد شدن ضربه مستقیم به چشم، برخی بیماری‌ها مانند دیابت و مصرف برخی داروها می‌توانند باعث ایجاد این عارضه شوند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،حسین محمدربیع، فوق متخصص چشم پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار  درباره «بیماری آب‌مروارید»، اظهار داشت: کدر شدن عدسی طبیعی چشم که باعث کاهش بینایی می‌شود را آب‌مروارید می‌گویند. 
وی ادامه داد: معمولا آب‌مروارید با سن افراد ارتباط مستقیم دارد؛ یعنی هر چه سن بالاتر می‌رود، شیوع آن بیشتر می‌شود؛ به طوری که در سن بالای هشتاد سالگی، تمام افراد دچار آب‌مروارید می‌شوند و هر چه سن فرد پایین‌تر باشد، بروز این بیماری کمتر است. 
این فوق تخصص چشم پزشکی با اشاره به عوامل ایجاد آب‌مروارید، یادآور شد: اشعه آفتاب، نوع تغذیه، وارد شدن ضربه مستقیم به چشم، برخی بیماری‌ها مانند دیابت و مصرف برخی داروها از جمله داروهای کرتونی می‌توانند باعث ایجاد آب‌مروارید شوند.
محمدربیع متذکر شد: در ایجاد بیماری آب‌مروارید زمینه ژنتیکی نیز مهم است؛ کسانی که در اقوام خود افرادی هستند که آب‌مروارید دارند، این بیماری ممکن است در فرزندان آنها در بدو تولد بروز کند و نوزاد دچار آب‌مروارید مادرزادی شود. 
وی با اشاره به علائم آب‌ مروارید، بیان داشت: معمولاً کاهش تدریجی دید چشم بدون درد شایع‌ترین علامت است؛ یعنی اینکه چشم فرد سوزش، آبریزش داشته و قرمزرنگ باشد و فرد فکر کند که دچار آب‌مروارید شده، اینها دلیلی بر وجود ابتلا به بیماری آب‌مروارید نیست. 
این فوق تخصص چشم پزشکی خاطرنشان کرد: هر کسی که دچار کاهش تدریجی بینایی می‌شود باید به چشم‌پزشک مراجعه کند؛در نتیجه هنگام بروز این بیماری، باید متناسب با بینایی، فرد از عینک یا لنز استفاده کند و در نهایت اگر فرد از عهده کارهای روزمره‌اش برنیاید، اقدام به جراحی می‌شود. 
محمد ربیع اضافه کرد: در جراحی آب‌مروارید، این عدسی کدر با ایجاد یک برش 2 تا 3 میلیمتری از چشم خارج شده و عدسی دیگری جایگزین آن می‌شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲