تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۴۰۰۶۷۹
سفیر ایران در لندن حرکت نفتکش «آدریان دریا» به مقصد آب های بین المللی را تایید کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن دقایقی پیش در صفحه توئیترش نوشت: « در این لحظه تایید می کنیم که سرانجام ۴۵روز پس از توقف در آبهای جبل طارق، نفتکش حامل نفت ایران حرکت خود به مقصد آبهای بین المللی را آغاز کرد.» 
‏وی می افزاید: «توجه زیاد سیاستمداران و افکار عمومی جهانی ومنطقه ای، نشان دهنده نتایج مهم سیاسی،بین المللی و حقوقی اقداماتی است که در این چند روز اتخاذ شد.»
به گزارش فارس، بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن روز یکشنبه ۲۷ مرداد ماه در توئیتی نوشت: «‏از روز پنجشنبه که حکم رفع توقیف نفتکش (گریس ۱ - آدریان دریا) صادر شد تلاش شبانه روزی برای انجام رویه های بندری و استقرار تیم کامل خدمه کشتی در جریان است. تماس ها با شرکت هماهنگ کننده لحظه به لحظه است. با ورود دو‌ تیم مهندسی متخصص از مسیرهای پروازی متفاوت به جبل طارق، انتظار می رود کشتی امشب حرکت کند.»
به گزارش فارس، نفتکش «گریس ۱» حامل نفت خام ایران ۱۳ تیر ماه از سوی تفنگداران دریایی انگلیس در جبل طارق توقیف شد. جمهوری اسلامی ایران این اقدام را راهزنی دریایی انگلیس خواند و بر رفع توقیف هر چه سریعتر آن تاکید کرد. 
پس از حدود ۴۰ روز، بالاخره دیوان عالی «جبل طارق» روز پنجشنبه (۲۴ مرداد) با نادیده گرفتن درخواست آمریکا برای توقیف نفتکش به آزادی نفتکش گریس ۱ حکم داد.
سفیر ایران در لندن همچنین روز یکشنبه ۲۷ مرداد ماه اعلام کرد که تغییر نام این نفتکش از گریس ۱ به «آدریان دریا» ۲۴ تیرماه ثبت شده است. 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴