تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۴۰۰۶۴۵
یک مقام ارشد نظامی آمریکایی گفت که برای جلوگیری از کنترل چین بر دریای چین جنوبی، ناوهای آمریکایی به گشت‌زنی خود در این منطقه ادامه خواهند داد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،«دیوید گلدفین» رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا روز یکشنبه گفت که واشنگتن همچنان به دریانوردی آزاد در دریای چین جنوبی پایبند بوده و چنین ماموریت‌هایی برای جلوگیری از کنترل چین بر این منطقه استراتژیک ضروری است.
به گزارش پایگاه خبری راپلر، وی مدعی شد که آمریکا قصد ندارد تعهد خود برای دفاع از متحدان در منطقه و زمانی که تحت حملات قرار می‌گیرند را رها کند.
وی این سخنان را در سفر به مانیل، پایتخت فیلیپین مطرح کرد. در این سفر ژنرال «چارلز براون» فرمانده نیروی هوایی  منطقه آسیا و اقیانوسیه نیز وی را همراهی می‌کرد.
فیلیپین یکی از کشورهای حاشیه دریای چین جنوبی بوده که درباره قلمروی حاکمیتی بر این دریا با چین اختلاف دارد. دریای چین جنوبی گذرگاه میلیاردها دلار کالا در هر سال است.

 
آمریکا طی سال‌های گذشته با اعزام ناوهای جنگی و جنگنده به منطقه و گشت‌زنی در آن، مدعی است که به دنبال حمایت از دریانوردی آزاد در منطقه‌ای است که چین در حال افزایش نفوذ خود در آن است.
واشنگتن همچنین مدعی شده است که پکن در حال ایجاد جزایر مصنوعی در دریای چین جنوبی و استقرار تجهیزات نظامی در تعدادی از جزایر این دریا است.
چین این ادعای آمریکا را رد و اعلام کرده که گشت‌زنی ناوهای آمریکایی در دریای چین جنوبی تحریک آمیز است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴