تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۴۰۰۶۳۷
دبیرکل حزب حزب اراده ملت به تشریح جزئیات نشست دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب با وزیر کشور درباره انتخابات آتی پرداخت.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،جلسه شورای مرکزی حزب اراده ملت در دفتر مرکزی این حزب با حضور اکثریت اعضا و به ریاست احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب برگزار شد.
در این جلسه احمد حکیمی پور دبیرکل حزب اراده ملت با اشاره به برگزاری جلسه  برخى شخصیت ها ودبیران کل احزاب اصلاح طلب با وزیر کشور درباره انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی، گفت: در این جلسه برخی‌ها نگرانی از مشارکت پایین مردم در انتخابات آتی داشتند. اما ما تاکید داشتیم که امروز مهمترین موضوعى که باید مد نظر دولت و  نظام قرار گیرد آن است که انتخابات باید حاصل و ثمرداشته باشد.
وی افزود: مردم در چند دور اخیر مجلس با مشارکت خود عملا تغییری در زندگی خود ندیده اند و این نگاه برایشان ایجاد شده که شرکت در انتخابات حاصلی ندارد.به همین منظور ما مدل انتخاباتی با محوریت احزاب را طراحی کرده‌ایم که در آن نمایندگان علاوه بر ارگان‌های مختلف، احزابی که آنها را معرفی کرده بر عملکرد آنها رصد می کنند و طبیعتا نیز احزاب پاسخگوی مردم هستند که چنین فردی را برای پارلمان معرفی کرده اند.
حکیمی‌پور خاطرنشان کرد: در این نشست مسائل دیگری مانند انتخابات لیستی و الکترونیکی هم مطرح شد که به نظر می رسد عملیاتی شدن این دو مورد دور از دسترس نیست.اکثر احزاب خواستار آن بودند که شورای نگهبان برای بررسی احرازصلاحیت کاندیداها دقت و زمان بیشتری بگذارد.
دبیرکل حزب اراده ملت در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: شکایت جمعی از فعالان سیاسی از مجری هتاک برنامه حجاب نشان از آن داشت که این فعالان مطالبه مدنی خود را از مجرای حقوقی دنبال کردند و به حاصل رسیدن آن نشان داد که این یک مدل موفق است که نیاز به همت و توجه قوه قضاییه نیز دارد.
به گزارش فارس، در ادامه جلسه اعضای شورای مرکزی حزب اراده ملت با بررسی موضوع همه پرسی که اخیرا از سوی برخی دولت مردان مطرح شده بر استفاده از آن برای حل برخى مشکلات کشور تاکید داشتند.
در ادامه اعضای شورای مرکزی موضوع حذف چهار صفر از پول ملی را بررسی کردند و از عدم اراده جدی برای اجرای آن انتقاد کردند. 
در این جلسه تاکید شد: حذف چهار صفر یکی از روش هایی است که با پایین آمدن ارزش پول ملی برای کنترل روانی جامعه صفرهایی را از پول واحد کشور کم می کنند. این روش مزایایی مانند بالا رفتن برخی اجناس خرد و در بعد دیگر آن سود رسانی به برخی کسبه کوچک دارد که این خود برخی مشاغل مانند تاکسی داران و امثال آن را مدیریت می کند و تنش های آن را جمع می کند. اما این طرح بدون آن که بستری برای پایین آوردن تورم فراهم شود هیچ سودی برای کشور ندارد. بنابراین توصیه می شود اگر دولت روحانی همزمان برنامه ای برای کنترل تورم ندارد نباید دست به این اقدام هزینه‌ساز بزند. البته باید گفت که کنترل تورم تقریبا هیچ ربطی به تحریم ها ندارد کشورهایی مانند سوریه و افغانستان هستند که با  وجودتحریم ها ویااقتصادضعیف اما تورم بالا ندارند.
بنابراین گزارش، اسماعیل مختاری  مسئول دفتر سیاسی حزب  شرح کاملی از وضعیت حقوقی دریای خزر و تنگه هرمز را برای حاضران تشریح و آخرین مواضع دفتر سیاسی، در این موارد را بیان کرد.
در ادامه جلسه اعضای شورای مرکزی مجامع عمومی شعب حزب در شهرهای همدان، سنندج، بویر احمد،گچساران و سمنان بررسی و تایید کردند. همچنین نشست فوق العاده اعضای ارشد حزب که قرار است در شهریور ماه سال جاری برگزار شود را مورد بررسی قرار دادند و دستورات آن را مشخص کردند.
در پایان جلسه اعضای شورای مرکزی تصویب کردند که در بحث مبارزه با فساد که قوه قضاییه بشدت در حال پیگیری آن است در بیانیه ای مواضع پیشنهادات و رویکرد خود را اعلام کند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴