تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۴۰۰۶۳۵
به دنبال حمله افراد مسلح ناشناس به برخی اتباع سعودی در شهر استانبول، سفارت عربستان سعودی در ترکیه هشدار امنیتی صادر کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،پس از حمله مسلحانه افراد ناشناس در روز شنبه به برخی شهروندان عربستانی در شهر «استانبول» واقع در ترکیه و سرقت اموال آن‌ها، سفارت عربستان در این کشور هشدار امنیتی صادر کرد.
به نوشته وبگاه شبکه خبری «العربیه» در بیانیه سفارت عربستان در ترکیه آمده است که افراد مسلح ناشناس روز گذشته به گردشگران عربستانی که در کافه‌ای در منطقه «شیشلی» در بخش اروپایی استانبول حضور داشتند حمله کرده و اموال آن‌ها را سرقت کردند.  
سفارت عربستان در ترکیه در این بیانیه افزوده که در جریان این حادثه یک گردشگر این کشور مجروح شد. این سفارتخانه از اتباع سعودی در ترکیه خواسته که هنگام اقامت در این کشور تمام جوانب احتیاطی را رعایت کرده و از رفتن به میدان‌های شیشلی و تقسیم، دو  مکان گردشگری محبوب در شهر استانبول پس از غروب خودداری کنند.
سفارت عربستان در ترکیه در ژوئن (خرداد) نیز هشدارهایی را خطاب به شهروندان خود که از ترکیه بازدید می‌کردند، صادر کرد.
در اولین روز از سال 2017 و در جریان یک حمله تروریستی در شهر استانبول هفت تبعه سعودی از جمله دو زن جان خود را از دست دادند. در جریان این حادثه 11 شهروند سعودی نیز مجروح شدند.
ترکیه در سال‌های 2015 و 2016 با حمله‌های تروریستی که آن‌ها را  به عناصر داعش و شبه نظامیان کُرد منتسب کرد، مواجه شد. این سلسله حملات در ترکیه به کشته شدن 300 تن منجر گردید. در حمله سال 2017 به مناسبت آغاز سال نوی میلادی به کلوب شبانه‌ای در استانبول که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت نیز  39 تن که بیشتر آن‌ها خارجی بودند، کشته شدند. (جزئیات بیشتر)
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰