تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۰۰۶۳۴
معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور گفت: سالانه مصرف هیدرولیزات برای مبارزه با مگس میوه 70 تن است اما در سال 100 تن تولید داریم و دغدغه‌ای در این زمینه نداریم.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،علی‌مراد سرافرازی در رزمایش مبارزه با مگس میوه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان‌های مازندران،گلستان، گیلان و اصفهان درگیر مگس میوه هستند و در برخی استان‌ها به صورت قرنطینه‌ای است و سازمان حفظ نباتات با جدیت تمهیدات لازم را برای جلوگیری از بروز مگس میوه مدیترانه‌ای انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه باغداران باید عملیات به‌باغی را در باغ‌های خود انجام دهند و این اقدام سبب می‌شود میزان مگس میوه در سال آینده کاهش پیدا کند، ادامه داد: سازمان حفظ نباتات کشور مسؤولیت ارایه دستورالعمل‌های لازم برای مدیریت مگس میوه را دارست و آن را در اختیار مدیریت‌های حفظ نباتات استان‌ها قرار داده است.
سرافرازی درباره تهیه نهاده‌ها برای مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای گفت: تحریم‌هایی که داشتیم با واردات نهاده دچار مشکل شدیم اما خوشبختانه شرکت‌هایی در داخل کشور نمونه‌هایی را مانند پروتئین هیدرولیزات برای مبارزه با مگس میوه تولید کردند.
معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور اضافه کرد: سالانه مصرف هیدرولیزات برای مبارزه با مگس میوه 70 تن است اما 100 تن تولید در سال تولید داریم و دغدغه‌ای در این زمینه نداریم.
وی بیان کرد: باغداران میوه‌هایی بر روی درخت را بچینند و میوه‌های سال گذشته را از پای درختان جمع‌آوری و دفن کنند و این اقدام برای مبارزه با مگس میوه بسیار کمک کننده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما