کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انجام موفقیت آمیزروش‌های غیرجراحی فیستول رگ‌های خون رسان قلب

27 مرداد 1398 ساعت 22:10

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه فیستول رگ‌های خون رسان قلب می تواند در بزرگسالان تنگی نفس، درد قفسه سینه و علائمی شبیه سکته قلبی را ایجاد کند، گفت: امروزه با استفاده از روش‌های غیر جراحی می‌توان این بیماران را با موفقیت بالا درمان کرد.



به گزارش بلاغ،عطا فیروزی،دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در آستانه برگزاری بیست و یکمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق اظهار داشت: یکی از مباحثی که در این کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد بیماری‌های مادرزادی قلب و عروق در بزرگسالان همچون فیستول رگ‌های خون رسان قلب است.
وی افزود: فیستول رگ‌های خون‌رسان قلب در کودکان می‌تواند سبب نارسایی قلب و در بزرگسالان درد قفسه سینه، تنگی نفس را به همراه داشته باشد و علائم سکته قلبی را تقلید کند؛ البته مشکل چندان شایع نیست اما اختلال‌های زیادی را  می‌تواند به همراه داشته باشد.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: در گذشته تنها روش درمانی برای افرادی که مبتلا به فیستول رگ‌های خون رسان قلب بودند جراحی باز بود که این جراحی کم‌خطر نبود اما سال‌های اخیر روش اینترونشن و غیر جراحی در این زمینه استفاده می‌شود.
 فیروزی با اشاره به اینکه در کشور ما تجربه‌های بسیار خوبی در روش‌های غیرجراحی و اینترونشن عروق قلب وجود دارد، گفت: در بیست و یکمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق که قرار است تاریخ  ۲۹ مرداد تا ۱ شهریور در سالن همایش‌های بین المللی برج میلاد برگزار شود، جدیدترین دستاوردها در این زمینه مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد و پزشکان و متخصصان تجربیات خود را در این زمینه به اشتراک می‌گذارند.
وی گفت: هرچند که مشکل فیستول رگ‌های خون‌رسان قلب شیوع بالایی ندارند اما افراد در سنین جوان و پایین را می‌تواند درگیر کند که اگر درمان خوبی صورت گیرد، بیمار امر طبیعی خواهد داشت.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطر نشان کرد: امروزه استفاده از روش‌های غیرجراحی غالباً با موفقیت همراه بوده و احتمال مرگ و میرها در بیماران بسیار کمتر از روش‌های جراحی باز است.
 بیست و یکمین کنگره تازه‌های قلب و عروق ۲۹ مرداد تا ۱ شهریور در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد با حضور میهمانان خارجی و داخلی و صاحبنظران برجسته برگزار خواهد شد.
 


کد مطلب: 400623

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/400623/انجام-موفقیت-آمیزروش-های-غیرجراحی-فیستول-رگ-های-خون-رسان-قلب

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com