کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دستگیری 395 مجرم محیط زیستی در لرستان/ 43 اسلحه از شکارچیان ضبط‌‌ ‌شد

27 مرداد 1398 ساعت 20:40

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 395 مجرم محیط زیستی در استان دستگیر شده‌اند.



به گزارش بلاغ،مهرداد فتحی بیرانوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در خرم‌آباد، بیان کرد: جرائم محیط زیستی گستره زیادی داشته برای نمونه می‌توان به شکار و صید غیرمجاز، تخریب طبیعت و برداشت بیش‌ از اندازه برخی گیاهان دارویی و صنعتی اشاره کرد.
وی با‌بیان اینکه در سال جاری تا به امروز 395 مجرم محیط زیستی دستگیر شده‌اند، افزود: با توجه به تخلف این افراد آن‌ها در دادگاه با برخوردهای قضایی مانند جریمه، حبس و توقیف اسلحه مواجهه می‌شوندT لازم به ذکر بوده در سال جاری 43 اسلحه از شکارچیان لرستانی ضبط‌‌ ‌شده است.
مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست لرستان  اظهار کرد: محیط ‌زیست لرستان نسبت به پنج سال گذشته از وضعیت بهتری برخوردار است، برای نمونه درگذشته خطر انقراض گونه‌هایی مانند قوچ و میش کوهی در استان وجود داشت اما امروزه شاهد گله‌های چند صدتایی از این حیوانات هستیم.
فتحی بیرانوند با اشاره به اینکه گونه‌هایی مانند خرس و پلنگ در گذشته تقریباً منقرض‌ شده بودند، تصریح کرد: با اقداماتی مانند احداث 11 پاسگاه در مناطق حفاظت‌ شده لرستان امروز شاهد این هستیم که تمام مناطق حفاظت شده استان خرس و پلنگ قابل‌ مشاهده است، ضمن اینکه در سال 93 تعداد پاسگاه‌های محیط ‌زیست هفت مورد بوده و امروز این تعداد به 18 مورد رسیده است.
وی بیان داشت: با توجه به ظرفیت خوب گونه‌های شاخ‌دار در لرستان می‌توانیم مجوز شکار این گونه‌ها را صادر کنیم، اما در راستای احترام به انجمن‌های طرفدار محیط ‌زیست تا به امروز این اقدام صورت نگرفته و تنها در موارد محدود مجوز شکار پرندگان صادرشده است.
 


کد مطلب: 400614

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/400614/دستگیری-395-مجرم-محیط-زیستی-لرستان-43-اسلحه-شکارچیان-ضبط-شد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com