تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
کد مطلب : ۴۰۰۶۱۲
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان استاندارد کشور از رعایت استاندارد در 82 درصد از واحدهای تولیدی کشور که پروانه استاندارد گرفته‌اند خبر داد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،وحید مرندی‌مقدم عصر امروز در ششمین گردهمایی منطقه 5 کشوری معاونت نظارت بر اجرای استاندارد که در محل سالن دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد به تحولات روند استانداردسازی در کشور اشاره کرد که طبق ماده 24 در راستای صدور گواهی استاندارد، ابتدا خود واحدهای تولیدی استشهاد به استانداردسازی می دهد.
این معاون سازمان استاندارد گفت: در اروپا نیز همین اتفاق صورت گرفته و جرائم را برای بعد از اخذ مجوز واحدهای تولیدی در نظر گرفته‌اند آن‌هایی که خود را ملزم به استانداردسازی نکرده‌اند.
مرندی ادامه داد: در کشورهای اروپایی برای واحدهای تولیدی که در امر استانداردسازی تخلف می‌کنند جرائم سنگینی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: این اقدام استاندارد برابر با آموزه‌های قرآنی است که اصل را بر برائت گذاشته‌اند اما اگر خلاف آن ثابت شد مجازات صورت خواهد گرفت و همین اصل موجب ایجاد تحول در استانداردسازی می‌شود.
مرندی به موضوعی که مغفول مانده یعنی کمی کردن نرخ استانداردسازی اشاره کرد و گفت: باید فعالیت‌های خود را به گونه‌ای تبدیل به عدد و رقم کنیم.
این معاون استاندارد کشور به آماری از واحدهایی که بعد از اخذ پروانه استاندارد در راستای تولید استانداردها را رعایت می‌کنند اشاره کرد و گفت: این عدد در کشور اکنون به 82 درصد رسیده که در این زمینه رشد خوبی داشته‌ایم.
وی له رشد رعایت استاندارد در واحدهای تولیدی که مجوز استاندارد می‌گیرند در 4 ساله اخیر اشاره کرد و گفت: این عدد را از 60 درصد به 82 درصد رسانده‌ایم و هدف‌گذاری ما در رسیدن به 90 درصد است.
مرندی به اقدامات خوب برخی استان‌ها در این زمینه اشاره کرد که حتی از عدد 82 درصد نیز عبور کرده‌‌اند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴