تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
کد مطلب : ۴۰۰۶۰۹
رئیس‌جمهور بر توسعه روابط با بولیوی در همه زمینه ها تاکید کرد و گفت: منطقه ما و آمریکای لاتین همواره با مشکلاتی مواجه بوده اند که ریشه این مشکلات مداخله و سودجویی قدرت‌های بزرگ است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز، هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید دولت چند ملیتی بولیوی در تهران، خاطرنشان کرد: ملت بولیوی یک ملت انقلابی است که برای استقلال خود همواره تلاش کرده و در برابر قدرت های بزرگ سر فرود نیاورده اند.
روحانی تصریح کرد: اعتقاد قلبی ما این است هر ملتی برای منافع خود در برابر تجاوزگران ایستادگی کند، پیروز خواهد شد و تاریخ نیز گواه این است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران و بولیوی به عنوان دو کشور انقلابی، اهداف راهبردی داشته و در مجامع بین المللی مواضع مشترک دارند، تاکید کرد: دو کشور برای تحقق اهداف خود در کنار هم بوده و خواهند بود.

روحانی ابراز امیدواری کرد که در دوران ماموریت سفیر جدید بولیوی در تهران روابط دو کشوردر زمینه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی بیش از پیش توسعه یابد و سرمایه گذاران و تجار دو طرف به هم نزدیک تر شوند.

خانم " رومینا گوادالوپه پرز راموس" سفیر جدید بولیوی در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور ایران و ابلاغ سلام گرم "اوو مورالس" رئیس جمهور کشورش به دولت و مردم ایران، تلاش برای توسعه بیش از پیش روابط دو کشور را ماموریت ویژه خود در تهران عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ایران و بولیوی نقاط مشترک فراوانی دارند، افزود: انقلاب های مردمی دو کشور و رهبران برخاسته از قلوب مردم ، موقعیت ویژه جغرافیایی در منطقه و همچنین برخورداری از منابع بزرگ نفت و گاز از ویژگی های مشترک دو کشور است.

سفیر جدید بولیوی در ادامه حمایت از برنامه هسته ای ایران را موضع قاطع بولیوی اعلام کرد و گفت: تهران و لاپاز هر دو بدنبال مقابله با سیاست های یکجانبه گرایی آمریکا و مسابقه تسلیحاتی این کشور در منطقه هستند و ما از استقلال و دموکراسی کشورهای هم حمایت می کنیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما