دادستان کل کشور از تعیین اولویت حقوق عامه بر اساس شرایط استان‌ها خبر داد و گفت: تجاوز به منابع طبیعی، کوه خواری‌ها و تجاوز به سواحل دریاها از جمله اولویت‌های حقوق عامه در کشور است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در پاسخ به سؤال خبرنگار  در خصوص شاخص‌ترین اولویت‌های رسیدگی به حقوق عامه در کشور اظهار کرد: حقوق عامه جنبه‌های بسیار گسترده‌ای در کشور دارد و طی دو سال اخیر و با تأکیدات رهبر انقلاب و سیاست‌های دستگاه‌های قضایی به‌طور جدی‌تری در دستور کار قرارگرفته و دادستان‌های وظیفه ورود به موارد تضییع حقوق مردم رادارند.
وی افزود: متناسب با شرایط و ویژگی‌های هرکدام از استان‌ها و مناطق کشور اولویت‌های متفاوتی در نظر گرفته‌شده که بر اساس همان اولویت‌ها در استان‌های کشور اقدام می‌شود.
دادستان کل کشور در ادامه به برخی از اولویت‌ها اشاره کرد و گفت: تجاوز به منابع طبیعی و اراضی، کوه خواری‌ها، زمین خواری‌های گسترده، تجاوز به سواحل دریاهای جنوب و شمال کشور و همچنین جنگل‌ها که مواردی نیز گزارش‌شده است، حوزه سلامت، حمل‌ونقل و بعضاً در شهرها که حقوق عامه رعایت نمی‌شود دادستان ورود می‌کنند و اقدامات خیلی خوبی نیز انجام‌شده است.
وی در پاسخ به سؤالی دیگر در خصوص وضعیت پوشش رسانه‌ای دادگاه‌های مفاسد اقتصادی تصریح کرد: پرونده‌های مهم مرتبط با مفاسد اقتصادی پیش از قطعیت حک فرآیند رسیدگی قابلیت پخش پیداکرده‌اند که این مقدار از پوشش رسانه‌ای نیز مؤثر بوده است.
منتظری افزود: اگر بتوان دادگاه‌هایی که جنبه عمومیت دارند را در رسانه‌ها پخش کرد می‌تواند در کاهش جرائم مؤثر باشد و موجب پیشگیری در جرائم عمومی شود درحالی‌که برگزاری دادگاه‌ها عمومی در اتاق‌های دربسته اثر اجتماعی خوبی ندارد.
وی در پاسخ به یکدیگر از سؤالات مبنی بر آخرین وضعیت پرونده رئیس‌کل سابق بانک مرکزی گفت: این پرونده رسیدگی شده اما بخشی از آن باقیمانده و در حال انجام است.
دادستان کل کشور در انتها در خصوص پرونده‌های مدیران دو تابعیتی نیز گفت: پرونده‌هایی که به دستگاه قضایی اعلام شود موردبررسی قرار می‌گیرد که تاکنون مواردی نیز اعلام‌شده و بررسی لازم انجام‌شده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴