تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۴۰۰۵۵۲
مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری گفت: مرکز موسیقی حوزه هنری در موسیقی عرفانی دنبال موسیقی منزوی کننده و موسیقی که لزوما انسان را به عرفان غربی بکشاند نیست.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،میلاد عرفان‌پور در حاشیه اختتامیه جشنواره بین المللی دف نوازی دف نوای رحمت در گفت‌وگو با خبرنگار  از سنندج، اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که موسیقی توحیدی و عرفانی موسیقی که با معارف الهی و اسلامی درهم آمیخته در کشور ما رواج خوبی دارد.
وی با بیان اینکه جشنواره دف نوای رحمت تجلی نگاه انقلاب اسلامی به موسیقی است، اذعان کرد: موسیقی توحید محور یکی از گونه‌های موسیقی است که انقلاب ما در پی ترویج و تقویت آن است.
سنندج پایتخت موسیقی عرفانی است
مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری خاطرنشان کرد: خوشحالیم که سنندج سال‌هاست پایتخت موسیقی عرفانی و دف ماست و امروز به واسطه همت اساتید و مسوولان حوزه هنری کردستان مرکز موسیقی حوزه هنری توجه ویژه‌ای به توحید و عرفان در موسیقی دارد.
عرفان‌پور با بیان اینکه دف علاوه بر ویژگی معرفتی و قرآنی سازی حماسی است، اذعان داشت:  ما در موسیقی عرفانی دنبال موسیقی منزوی کننده و موسیقی که لزوما انسان را به عرفان غربی بکشاند نیستیم!
وی افزود: مرکز موسیقی حوزه هنری دنبال موسیقی است که در کنار عرفان و بحث‌های توحیدی انسان را به حرکت، پویایی و فعالیت مفید اجتماعی بکشاند و این حماسی بودن دف در کنار عرفانی بودنش این خاصیت را دارد.
موسیقی توحیدی از مهم‌ترین گونه‌های موسیقی انقلاب اسلامی است
مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری خاطرنشان کرد: امیدواریم در حوزه هنری بتوانیم، یکی از مهم‌ترین گونه‌های موسیقی انقلاب اسلامی که موسیقی توحیدی، موسیقی ولایی، موسیقی وحدت‌بخش و موسیقی معرفت بخش است را ترویج دهیم.
عرفان‌پور عنوان کرد: قطعا یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه هنری کشور در این راستا جشنواره بین‌المللی دف‌نوازی دف نوای رحمت است که در سایه تلاش مجموعه همکاران حوزه هنری استان کردستان هر ساله بهتر از سال قبل برگزار می‌شود.
مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری اظهار داشت: امسال هم جشنواره در سطح بسیار خوبی برگزار شد، احساس می‌کنیم که لطف خدا با این جشنواره است.
عرفان‌پور افزود: امیدواریم کردستان محور موسیقی الهی ما باشد و این اتفاق به سایر استان‌ها نیز سرایت کند و در حوزه بین‌الملل نیز بیشتر شناخته شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا بجز جشنواره دف مرکز موسیقی حوزه هنری جشنواره بین‌المللی دیگری در سال‌جاری دارد؟ اضافه کرد: مرکز موسیقی حوزه هنری بجز جشنواره بین‌المللی دف نوازی دف نوای رحمت امسال جشنواره دیگری به صورت بین‌المللی در برنامه خود ندارد البته امیدواریم این جشنواره در سال‌های آینده به معنای واقعی بین‌المللی شود و حضور گروه‌ها از سایر کشورها را در بخش مسابقه‌ای آن شاهد باشیم.
کردستان استان حماسه و فرهنگ است
مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری اذعان داشت: یکی از نگاه‌های مرکز موسیقی حوزه هنری این است که جایگاه کردستان به عنوان یک استان مرزی بسیار مهم که استان حماسه‌ها، تاریخ و فرهنگ ماست در بعد حماسی هم بیشتر جلوه کند و در این شرایط امروز کشور وجهه حماسی ما در موسیقی کردستان در کنار وجهه عرفانی آن خود را نشان دهد.
عرفان‌پور در پایان اذعان داشت: عرفان و حماسه وقتی دست به دست هم بدهند، قطعا شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود سعی کردیم این اتفاق در جشنواره امسال نیز خود را نشان دهد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴