کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقش نظارت ایمنی و بهداشت محیط کار در مازندران مناسب نیست

27 مرداد 1398 ساعت 10:55

مدیرکل سابق اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: نقش نظارتی در حوزه ایمنی و بهداشت کار استان چندان پررنگ نیست.



به گزارش بلاغ،پزشکی قانونی در ارتباط با رشد 32 درصدی حوادث کار در مازندران هشدار داده است؛ آمار مطرح شده پزشکی قانونی با وجود اینکه  همراه با قرائن و شواهد علمی ارائه شده، مورد تایید مسؤولان اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی قرار نگرفته است.
درباره دلائل افزایش حوادث ناشی از کار در استان مازندران با علی بابایی کارنامی مدیرکل سابق اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران صحبت کردیم.
وی با بیان اینکه نقش پیشگیری اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی چندان پررنگ نیست، افزود: به این دلیل که عده‌ای فعالیت‌های پیشگیرانه این سازمان را مانع کسب و کار تلقی می‌کنند.
بابایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایجاد محیط ایمن برای کارفرمایان ممکن است هزینه‌ای داشته باشد، شاهد مقاومت‌های در این بخش هستیم.
وی با اشاره به مصوبه قانونی که صدور مجوز برای ایجاد هر واحد کارگاهی منوط به دریافت استعلام اداره صمت از اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی است، افزود: حدود 15 سال است که این استعلامات دریافت نمی‌شود.
مدیرکل سابق اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران، اضافه کرد: اداره کار و تعاون و اداره‌کل صمت نقش پررنگی ندارد.
وی با اعلام اینکه برای برون رفت از مشکلات حوزه کار، باید ارتباط مناسبی بین اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، اداره کل فنی و حرفه‌ای، اداره صمت، تامین اجتماعی و نظام مهندسی به صورت جدی تقویت شود.
بابایی با اعلام اینکه در حال حاضر کمبود بازرس کار یکی از دلائل حوادث کار در استان مازندران است، گفت: مهمترین موضوع حساسیت و دغدغه متولیان امر است.
وی با اعلام اینکه نقش نظارتی در حوزه ایمنی و بهداشت کار استان چندان پررنگ نیست، بیان کرد: بخش خود کنترلی در مراکزی مانند شهرداری‌ها جدی گرفته نمی‌شود.
مدیرکل سابق کار تعاون و رفاه اجتماعی مازندران افزود: وقتی یک مجموعه حدود 400 میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار باشد، چه‌طور می‌توان انتظار اشت که در حوزه ایمنی و بهداشت محیط کار حساسیت جدی وجود دارد.
وی با اعلام اینکه نقش مهندسان ناظر در حوادث بسیار اثرگذار است، گفت: در این بخش هم شاهد کم توجهی‌های جدی هستیم.
 


کد مطلب: 400539

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/400539/نقش-نظارت-ایمنی-بهداشت-محیط-کار-مازندران-مناسب-نیست

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com