کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سندرز پیشنهاد قطع کمک‌های آمریکا به رژیم‌صهیونیستی را مطرح کرد

27 مرداد 1398 ساعت 8:30

سناتور دموکرات آمریکایی گفت در صورتی که تل‌آویو همچنان بر عدم صدور مجوز ورود دو عضو مجلس نمایندگان آمریکا اصرار ورزد،‌ نباید کمک‌های خارجی آمریکا را نیز دریافت کند.



به گزارش بلاغ،«برنی سندرز» سناتور آمریکایی گفت در صورتی که اسرائیل همچنان بر روی تصمیم خود برای ممانعت از ورود «ایلهان عمر» و «رشیده طلیب» دو نماینده کنگره به سرزمین‌های اشغالی اصرار داشته باشد نباید کمک‌های خارجی که از آمریکا می‌آید را دریافت کند.
وی این سخنان را در مصاحبه با «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» و یک روز پس از تصمیم رژیم صهیونیستی برای ممانعت از ورود عمر و طلیب دو نماینده دموکرات ایالت‌های مینسوتا و میشیگان مطرح کرد.
رژیم صهیونیستی اعلام کرده به دلیل آنکه این دو نماینده کنگره از جنبش «بایکوت،‌عدم سرمایه‌گذاری و تحریم» رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند اجازه ورود آنها به سرزمین‌های اشغالی صادر نمی‌شود. (جزئیات بیشتر)
سندرز در مصاحبه خود گفت: «این ایده که عضو کنگره آمریکا نمی‌تواند از جایی که ما با میلیاردها میلیارد دلار از آن حمایت می‌کنیم دیدار کند، آشکارا هتک حرمت به شمار می‌آید.»
وی اضافه کرد: «اگر اسرائیل نمی‌خواهد که اعضای کنگره آمریکا از آنجا بازدید کنند و به صورت دست اول از وقایعی که در آنجا روی می‌دهد مطلع شوند، می‌توانند محترمانه میلیاردها دلاری که ما به اسرائیل می‌دهند را نپذیرند.»
سندرز همچنین از پیروی اسرائیل از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای ممانعت از ورود عمر و طلیب انتقاد کرد.
 

 
پیشتر  ترامپ به مشاوران خود گفته بود که وی معتقد است «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی باید از قانون ضد تحریم اسرائیل استفاده کرده و مانع از ورود ایلهان عمر و رشیده طلیب به سرزمین‌های اشغالی شود. (جزئیات بیشتر)
این نخستین باری نیست که سندرز برای پیشبرد سیاست خارجی مورد نظر خود پیشنهاد می‌دهد که از اهرم فشار کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی استفاده شود.
وی پیشتر گفته بود که از حق موجودیت رژیم صهیونیستی در صلح و امنیت حمایت می‌کند اما بارها نیز از کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و از حقوق فلسطینیان نیز حمایت کرده است.
 


کد مطلب: 400493

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/400493/سندرز-پیشنهاد-قطع-کمک-های-آمریکا-رژیم-صهیونیستی-مطرح

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com