تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
کد مطلب : ۴۰۰۴۸۸
شورای انتقالی جنوب یمن که از حمایت امارات برخوردار است و اخیرا شهر عدن را به کنترل خود درآورده است، اخبار مربوط به عقب‌نشینی خود از این شهر را تکذیب کرد و گفت که با سعودی‌ها بر سر اداره این شهر توافق کرده است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،شورای انتقالی جنوب یمن از زبان سخنگوی خود عقب‌نشینی از مراکز و مقرهای نظامی در شهر عدن، پایتخت سابق دولت «عبد رَبِّه منصور هادی» را تکذیب کرد.
«نزار هیثم»، شنبه (۲۶ مرداد) در گفت‌وگو با رادیو بین‌المللی «مونت‌کارلو» فرانسه گفت که عقب‌نشینی‌ای وجود ندارد بلکه آنچه در عدن اتفاق می‌افتد، در چارچوب تفاهم‌هایی است که با فرماندهی ائتلاف سعودی صورت گرفته است.
او گفت که بر اساس این گفت‌وگوها، شورای انتقالی جنوب یمن موافقت کرده است که از برخی از مراکز خدمات‌رسانی شهر عدن خارج شده و کمیته مشترک به رهبری عربستان سعودی بر این مراکز نظارت کند.
سخنگوی شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت امارات عربی متحده است، در ادامه، خروج نیروهای تحت امر این شورا از مراکز خدماتی مذکور را در راستای «خدمت‌رسانی به شهروندان» خواند.
این مراکز شامل، بانک مرکزی، بیمارستان، ساختمان دادگستری واقع در شهر عدن  (جنوب غربی یمن) است.
نزار هیثم هر گونه اخبار و گزارش‌های منتشر شده در خصوص خروج و عقب‌نشینی نیروهای شورای انتقالی و «الحزام الأمنی» (کمربند امنیتی) از شهر عدن را تکذیب کرد. دیروز و امروز برخی رسانه‌ها مدعی شدند که شورای انتقالی بنا به درخواست عربستان سعودی از عدن خارج شده است.
گفت‌وگوها و تفاهم‌های شورای انتقالی با ائتلاف سعودی در حالی صورت می‌گیرد که دولت منصور هادی بارها از ریاض، پایتخت سعودی اعلام کرده است که هرگونه مذاکره و گفت‌وگو با شورای مذکور مستلزم عقب‌نشینی نظامیان این شورا از شهر عدن است. (جزئیات بیشتر)
شورای انتقالی جنوب یمن شنبه هفته گذشته بعد از چهار روز درگیری با نیروهای وابسته به دولت منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و ریاض‌نشین یمن، شهر عدن را تصرف کردند. این شهر از سال ۲۰۱۵ به عنوان پایتخت موقت این دولت انتخاب شده بود.
دولت منصور هادی، این شورا و امارات عربی متحده را به کودتا علیه خود متهم کرد و خواهان خروج نیروهای این شورا از شهر عدن شده است؛ درخواستی که شورای انتقالی آن را پشت‌گوش خود انداخت و اعلام کرد که حوادث عدن نه کودتا که تلاش برای پایان دادن به تبعیض و کنار گذاشتن شهروندان جنوب یمن از قدرت و سیاست طی سال‌ها متمادی سیطره دولت «علی‌عبدالله صالح»، رئیس‌جمهور سابق یمن و منصور هادی، معاون او بر یمن است.
عربستان سعودی که از ابتدای سال ۹۴ (۲۰۱۵) به بهانه بازگرداندن دولت به اصطلاح قانونی منصور هادی به یمن حمله نظامی کرد، طی حوادث اخیر عدن، بیشتر ترجیح داد نظاره‌گر باشد تا حامی عملی این دولت. (جزئیات بیشتر)
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴