کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مهران رنگ و بوی کربلا گرفت؛

مشارکت 14 استان برای برگزاری کنگره عظیم اربعین/ آغاز بهسازی دو پایانه بزرگ اربعین و برکت

26 مرداد 1398 ساعت 19:54

اعلام آمادگی 14 استان کشور جهت امر خدمات‌دهی به زائران اربعین 98 نشانه‌ای از نقش اربعین در وحدت و هم‌افزایی کشور برای این رویداد مهم و اثرگذار در تاریخ است.


به گزارش بلاغ به نقل از ایلام بیدار، کمتر از 70 روز تا حماسه بزرگ اربعین حسینی باقی مانده و استان ایلام خود را مهیای حضور میلیونی زائران اربعین حسینی می کند.
حرکت پرجوش و میلیونی زائران حسینی برای شرکت در کنگره و راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، از سال 1390 در ایران به صورت تدریجی شروع شد و هر سال بر شکوه این حرکت حماسه باشکوه و میلیونی در کربلا که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان 'معجزه اربعین' یاد کردند افزوده می شود.
پایانه مرزی مهران بعد از فروپاشی رژیم صدام به یکی از گذرگاه های اصلی کشور برای تردد اتباع ایرانی و خارجی به منظور زیارت عتبات عالیات تبدیل شد و در سال های اخیر استان ایلام معبری مهم و امن برای زائران اربعین شده است،به همین لحاظ مرز مهران از جایگاه ویژه ای برای تردد زائران برخوردار بوده و همواره مورد استقبال شمار زیادی از هموطنانمان و مردم سایر کشور های اسلامی قرار گرفته است.
بعد از اربعین سال گذشته و تردد بیش از سه میلیون زائر از مرز بین المللی مهران ، بهسازی و توسعه امکانات و شرایط ورود ،حضور و گذر زائران اربعین در محدوده استان ایلام به خصوص شهر و مرز مهران در دستور کار ستاد اربعین استان قرار گرفت. در این پیوند دستگاه های اجرایی استان ایلام برای ایجاد زیرساخت ها با استفاده از اعتبارات ملی و استانی از مدت ها پیش از حرکت مردمی و خودجوش کاروان های زائران ، امکانات زیربنایی را در بخش های مختلف با تشکیل نشست های مختلف بررسی و در قالب پروژه های تعریف شده از سوی ستاد اربعین استان ایلام اجرا می کنند.
مشارکت 14 استان جهت برگزاری کنگره اربعین
"اسد قاسمی"، فرماندار مهران در گفتگو با خبرنگار ما از آمادگی مرز مهران جهت اجرای راهپیمایی اربعین حسینی(ع) 98 خبر داد و گفت: تکمیل زیرساخت‌ها، اجرای امکانات رفاهی، زیستی، تدوین طرح‌های عملیاتی، اجرایی، امنیتی و انتظامی در مرز مهران، این مرز را مهیای میزبانی زائران اربعین 98 کرده است.
وی اظهار کرد: اعلام آمادگی 14 استان کشور جهت امر خدمات‌دهی به زائران اربعین 98 نشانه‌ای از نقش اربعین در وحدت و هم‌افزایی کشور برای این رویداد مهم و اثرگذار در تاریخ است.
قاسمی، پیش‌بینی حضور 5 میلیون زائر اربعین 98 را یک پیش‌بینی محقق‌شدنی دانست و افزود: حذف روادید در اربعین 98 و از طرفی نزدیکی و امنیت بالای مرز مهران موجب آن است که از سهم 5میلیونی پیش‌بینی‌شده در اربعین 98 بیش از 90 درصد آن از مرز مهران صورت گیرد.
وی افزود: تجربه ثابت کرده آمار ورودی زائر از مرز مهران هرساله بالاتر می‌رود و این ورودی طی اربعین امسال افزایش چشمگیری خواهد داشت و به همین دلیل با تأکید استاندار از ماه‌ها قبل توسعه زیرساخت‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
پاکسازی و بهسازی دو پایانه بزرگ اربعین و برکت
همچنین طی هفته های گذشته پاکسازی و بهسازی دو پایانه بزرگ اربعین و برکت توسط شهرداری آغاز شده است.
در این راستا شهرداری مهران با کمک نیروهای خدماتی و نقلیه در اجرای روشنایی و نصب پرچم ها با فنداسیون متفاوت تر از سالهای گذشته در روی پل زائر، پاکسازی معابر، نخاله برداری و نیز شستشو و بازسازی سرویس های بهداشتی در مسیر ابتدایی پل زائر فعالیت خود را برای اماده کردن زیرساختهای اربعین دو چندان کرده است.
"حجت الله نصیری پور"، شهردار مهران در گفتگو اختصاصی با خبرنگار ما گفت: در راستای آماده کردن زیرساختهای اربعین یک میلیارد و 500 میلیون ریال جهت تعمیرات و افزایش چشمه های سرویس بهداشتی اختصاص یافته است.
وی افزود: در جهت رفاه حال زائران در مبادی پل زائر 32 چشمه سرویس بهداشتی وجود داشت که این میزان به 55 عدد افزایش یافته و پیش بینی می شود طی دو ماه آینده به بهره برداری برسند.
شهردار مهران گفت: همچنین در جهت زیبا سازی منظر شهری و معرفی نماد ایثار و مقاومت در این شهر مرزی به زائران اربعین المان شهدا در میدان شهدا ورودی مهران از طرف ایلام استقرار می یابد.
نصیری پور افزود: این المان به ارتفاع 8 متر و به صورت 8 وجهی ساخته می شود که اعتبار پیش بینی شده برای این المان یک میلیارد ریال می باشد.
وی از پاکسازی و بهسازی پارکینگ های اربعین و برکت در مهران نیز خبر داد و گفت: پارکین اربعین در ابتدای شهر مهران قرار دارد و علاوه بر زیرسازی و پاکسازی آن استقرار سرویس بهداشتی نیز در آن پیش بینی شده است.
شهردار مهران ادامه داد: پایانه برکت نیز که برای استقرار اتوبوسهای بین شهری جا نمایی شده امکاناتی همچون نمازخانه ، سرویس بهداشتی و استراحگاه در آن پیش بینی شده که زائران با رفاه کامل از آن استفاده کنند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 400486

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/400486/مشارکت-14-استان-برگزاری-کنگره-عظیم-اربعین-آغاز-بهسازی-دو-پایانه-بزرگ-برکت

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com