تاریخ انتشارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
کد مطلب : ۴۰۰۴۷۲
پنجاه‌ودومین جلسه شورای اسلامی شهر ساری در حالی در تالار جلسات شورای اسلامی شهر ساری برگزار شد که حواشی موجود در شهرداری ساری همچنان ادامه دارد و بحث بر سر عملکرد شهردار سابق نقل محفل این جلسه بوده است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،پنجاه‌ودومین جلسه شورای اسلامی شهر ساری صبح امروز روز شنبه با حضور اصحاب رسانه در تالار جلسات آغاز شد.
*لحظه بحران شهرداری ساری خواهد رسید
سخنگوی شورای شهر ساری اظهار کرد: با سیل عظیم مردم برای عبور مردم که مشکلاتی که با عبور پل کابلی داراب که افتتاح نشده داریم و پروژه و سازمان عمران، بازگشایی و پروتکل را رها کردیم.
قاسم قاسمی افزود: بندهایی را مصوب کردیم و بیکار نبودیم و الان همه سازمان‌ها و سیستم شهرداری تعطیل شدند.
سخنگوی شورای شهر ساری تصریح کرد: ۱۷۰ میلیارد تومان از محل درآمد شهر ساری که در حساب شهرداری است  از سود آن شهر را می‌گردانند و با سود آن حقوق کارگران و کارکنان را می‌دهند و لحظه بحران شهرداری ساری خواهد رسید.
*کل سیستم شهرداری روی هوا است
وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۵۰ میلیون تومان اوراق داشتیم، خاطرنشان کرد: امسال حقوق، مزایا، دستمزد و هزینه‌های جاری ضروری و غیر ضروری در شهر ساری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.
قاسمی یادآور شد: هیچ اقدامی جهت دریافت اوراق در شهرداری ساری صورت نگرفت و سه‌شنبه‌ها و چهارشنبه‌های ثابت هر هفته که شهردار به وزارت خانه‌ها می‌رفتند، تعطیل شد و ما همچنان درگیر انتخاب شهردار و سرپرست هستیم و کل سیستم شهرداری روی هوا است و در آینده‌ای نزدیک بحران به وجود خواهد آمد.
سخنگوی شورای شهر ساری بیان کرد: مهمترین عامل عدم اجرای پروژه‌های امروز ساری عدم هماهنگی معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری ساری است‌.
*وضعیت نیروها را مشخص شود
قاسمی گفت: به دفتر فرزانه که هر ۱۵ روز یکبار می‌روم برنامه و استراتژیک خروج از وضعیت بحرانی نیست و نیمی از وقتش درگیر اجرای دستورات شهردار توسط سازمان‌ها است و و مردم نیز برای مطالبات‌شان رجوع می‌کنند.
این مسؤول با عنوان اینکه ما امروز فرزانه را به عنوان فرد سراسر تجربه شهرداری که باید این مسیر را ادامه دهد نمی‌بینیم، افزود: وضعیت نیروها را مشخص شود، باشند با نباشند؟ سیستم صحیحی نیست و اگر قرار است باشند در صورتیکه نباید قانونا نباید باشند، تکلیف‌شان مشخص شود و تک‌تک سازمان‌ها انحراف در بودجه دارند.
*از بانک شهر به اسم این پروژه وام گرفته شد
رئیس کمیسیون عمران و بودجه شورای شهر ساری نیز با بیان اینکه برای حل مشکل ترافیکی پل تجن باید اتمام پروژه پل کابلی زغال چال در اولویت اول باشد، اظهار کرد: طبق آخرین گزارش ۴۰ میلیارد تومان پول برای تملکات پل کابلی زغال‌چال نیاز داریم و طی هفت سال گذشته تنها ۶ میلیارد تومان برای پل کابلی هزینه شد و هیچ اراده‌ای وجود نداشت.
علی‌اکبر زلیکانی افزود: شهردار سابق در همه جلسات گفتن که این پروژه را تمام می‌کنند و از بانک شهر به اسم این پروژه وام گرفته شد اما در جاهای دیگر هزینه شد.
*از عملکرد حمید فرزانه دفاع می‌کنم
وی بیان کرد: از عملکرد حمید فرزانه دفاع می‌کنم، همه کاسه و کوزه‌ها بر سر این پیرمرد شکاندند و تنها سه ماه که سرپرستی شهرداری را بر عهده گرفته است و مشکلاتی که در حوزه عمرانی زیر ذره‌بین قرار دادیم حتی یک سال آخر حضور شهردار سابق ساری بیشتر پروژه‌ها تعطیل بود.
زلیکانی تصریح کرد: عامل اصلی به تاخیر افتادن پروژه‌ها این است که بدون قراداد پیمانکار را واردار به کار می‌کردند و الان پیمانکار می‌گوید که قرداد ندارد و سرپرست شهردار هم می‌ترسد امضا کند.
*نباید مسائل خانوادگی را قاطی کنیم
رئیس کمیسیون عمرانی شهرداری ساری بیان کرد: اینجا صحن شورا است و نباید مسائل خانوادگی را قاطی کنیم و چون عبوری دایی من است و ازش تعریف کنیم و منابعی که شما امروز به اسم آقای عبوری تمام می‌کنید با همکاری شورای چهارم و پنجم بود.
وی گفت: هیچ اراده‌ای وجود ندارد که حمید فرزانه در این شهر کار کند و می‌خواهندعبوری قهرمان بماند در صورتیکه فرزانه چند ماهه که آمده است و همه مشکلات شهر را می‌خواهند گردن فرزانه بیاندازند.
*این پل یادگاری برای عروس و داماد می‌شود
 عضو شورای شهر ساری گفت:  پل کابلی زمانی که استاندار طاهایی شروع کرد گفتیم که پل را شروع نکنید و این پل یادگاری برای عروس و داماد می‌شود، 7 سال عبوری در بودجه اعتبار را دید اما هزینه نشد  و مسیری را رفتیم که نباید می‌رفتیم.
فرامرز نقیبی افزود: شهرداری دچار مشکل مالی است و با کار کردن پرسنل شهرداری حل می‌شود و شهرداری که نتواند ۴۰۰ میلیون تومان درامد داشته باشد باید درش را بست.
*شهردار سابق هیچ چیز را با خودش نبرده است
 عضو شورای شهر ساری بیان کرد: شهردار رفت آیا معاونان و کارگرانش و همه ماشین‌الات و امکانات را با خودش برد و آیا از شهرداری گرفته شده است و آیا مصوبات شورا لغو شده؟ چه اتفاقی برای شهر افتاده است؟
علیجان شمشیربند افزود: چرا سازمان عمران ۶۰۰ پرسنل بیکار دارد و همه اعضای شورا پیگیری کنند و به سرپرست شهرداری کمک کنند که چه اتفاقی در شهرداری می‌افتد.
وی افزود: شهردار سابق هیچ چیز را با خودش نبرده است و همه کارشان را انجام دهند و این مطالبه و خواسته مردم است جالب است که نیروها کم نشده بلکه بیشتر هم شدند.
 رئیس شورای شهر ساری اظهار کرد: چهار ماه گذشته دوران تغییر و گذار در شهرداری بوده و می‌توان گفت یک سکته‌ای این وسط وجود داشت.
مسعود مدینه گفت: 50 میلیارد تومان پول برای اتمام بودجه به زباله‌سوز ساری تعلق گرفت که  در تهران ۱۰ میلیارد تومان از بودجه ما کسر و به استان همجوار دادند که این مسئله در مجمع نمایندگان پیگیری می‌شود و این موضوع از حساسیت بالایی است.
در پایان جلسه شورا درگیری لفظی بین قاسمی و زلیکانی رخ داد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
110
وقتي كه موقع راي گرفتن قول دادين وبي قانون هي نيرو بردين تو شهرداي بايد فكر اينجا رو ميكردين..اين همه نيرو كه بسياريشون بيكارن وصبح بعنوان ماموريت اداري خروج مي زنند وميرن وميرن تا فردا صبح!!
feedback
Iran, Islamic Republic of
قیص حبیبی
چرا آقای شمشیر بند و نقیبی حرف از بیکاری کارمندان شهرداری و بی پول شهر می زنند؟؟ وقتی که برای پیروزی و کسب هوادار در انتخابات شورا، بی برنامه و با رابطه نفر معرفی میکنید به شهرداری جهت اشتغال ، فکر این روزها رو هم کرده بودید؟
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲