کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در قالب طرح تحول محلات: چرخ های اشتغال به شهناز رسید

26 مرداد 1398 ساعت 20:20

با همت سپاه پاسداران و در قالب طرح تحول محلات، برای 200 نفر از بانوان سرپرست خانوار اشتغالزایی شد.



به گزارش بلاغ،میثم میرزاده، اشتغال اصلی‌ترین دغدغه امروز جامعه استان هرمزگان خصوصا اقشار تحصیل کرده و خانم های سرپرست خانوار است، دغدغه ای که نماینده ولی فقیه در استان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته تاکید کامل و درستی به آن داشت.
هرمزگان به عنوان قطب و پایتخت اقتصاد کشور از جمله فقیرترین استان های کشور نیز محسوب می شود و طبق آخرین برآوردهای مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی پایتخت اقتصاد کشور حضور در میان ۴ استان فقیر را نیز تجربه می کند. 
این استان به رغم نرخ بالای بیکاری، ظرفیت های فراوانی برای کاهش بیکاری دارد و می تواند با مدیریت صحیح که ما نامش را مدیریت جهادی می گذاریم دغدغه جوان هرمزگانی را رفع کرد. 
حال در این کارزار وعده و وعیدهای مسوولان رده بالا و رده پایین، سپاه امام سجاد در قالب طرح تحول محلات، آستین همت را بالا زده و در گام نخست اجرای این طرح، پیشانی فقر بندرعباس را هدف قرار داده است. شهناز محله ای قدیمی با ساکنانی کمتر برخوردار از مواهب و ثروت استان است که در اولویت مجموعه سپاه برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری قرار دارد. 
امروز و با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، مشاور فرمانده کل سپاه، فرمانده سپاه امام سجاد و جمعی از مسوولان استانی، طرح ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر از افراد بی بضاعت و خانم های سرپرست خانوار با تبدیل سوله ۴۵۰ متر مربعی که پیش از این به باشگاه بدنسازی اختصاص داشته در قالب کارگاه خیاطی و دوخت لباس در محله شهناز افتتاح شد. 
وظیفه مردم و مسوولان حمایت از صنایع کوچک و خانگی است
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در حاشیه افتتاح این مرکز تولیدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این امر مبارک می تواند گامی در جهت ایجاد اشتغال در سایر نقاط استان باشد و از این رو باید از اقدامات سپاه و مجموعه های همراه آن قدردانی کرد. 
وی افزود: این افتتاح را به فال نیک می گیرم، برای آینده اشتغال استان چاره ای نداریم جز اینکه صنایع دستی و خانگی را حمایت کرده و توسعه دهیم. 

 
حجت الاسلام عبادی زاده گفت: از مردم استان نیز درخواست دارم در راستای حمایت از این تولید کنندگان، به هنگام عرضه محصولاتشان به بازار نسبت به خرید این تولیدات اقدام کنند و موجب دلگرمی این عزیزان و فعالان شوند. 
وی ادامه داد: با حمایت مردم و مسوولان از تولیدات این تولیدی های کوچک، سنگ بنای گسترش این مسئله در بخش های دیگر تولید نیز گذاشته می شود زمینه برای کار و اشتغال سالم فراهم می شود. 
تغییر نگرش و هم افزایی موجب ایجاد اشتغال پایدار می شود
استاندار هرمزگان نیز در آیین افتتاح مرکز تولیدی پوشاک در محله شهناز در جمع خبرنگاران اظهار داشت : باید نوع نگاهمان را برای حل مسائل اشتغال در جامعه تغییر دهیم و با هم افزایی ارگان های مختلف در جهت ایجاد اشتغال پایدار برای جامعه جویای کار تلاش کنیم. 
وی افزود: نباید این تفکر در جامعه شکل گیرد که ایجاد اشتغال تنها در گروی ایجاد صنایع بزرگ نظیر پالایشگاه و پتروشیمی است بلکه همین صنایع کوچک و متنوع می توانند بخش عمده ای نیاز جامعه جویای کار استان را بر طرف کند. 
فریدون همتی گفت: اگر شرایط لازم ایجاد شود و امکانات حداقلی به افراد در کنار آموزش های مورد نیاز داده شود و بستر سازی مناسبی برای عرضه محصولات و فروش انجام گیرد می توان افراد را تشویق کرد در این صنایع کوچک مشغول کار و فعالیت اقتصادی شوند. 
وی ادامه داد: در استان به این نتیجه رسیده ایم با محوریت سپاه و مشارکت سایر ارگان ها و حمایت از ظرفیت های موجود بستر مناسبی برای توسعه اشتغال فراهم کنیم. 
استاندار هرمزگان بر ورود بخش های دولتی و خصوصی برای خرید محصولات این تولیدکنندگان تاکید کرد و افزود: از مراکز دولتی و صنایع بخش خصوصی می خواهم نیازهایشان را با خرید از این تولیدکنندگان برطرف کنند ضمن آنکه بخش صنعت و معدن و صنوف هم باید در اتصال این مجموعه ها به بازار تلاش کنند. 

 
آمادگی قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی جهت اشتغال تمامی زنان سرپرست خانوار و خانواده های بدسرپرست
مشاور فرمانده کل سپاه و دبیر قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی سپاه پاسداران در حاشیه آیین افتتاح کارگاه تولیدی پوشاک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماموریت اصلی سپاه پاسداران دفاع و پاسداری از جمهوری اسلامی است و در کنار این مسوولیت اصلی سپاه مباحث محرومیت زدایی و مردم داری را نیز سرلوحه خود قرار داده است. 
وی افزود : در سال ۹۸ نیز که تاکید بر رونق تولید و اشتغال وجود دارد،  اولویت تامین شغل را در دستور کار داریم و می بایست همه مجموعه ها برای ثبات اشتغال فعالیت کنند. 
سردار سید ضیاءالدین حزنی گفت: در استان هرمزگان گام های خوبی برای رونق اشتغال برداشته شده است و از آنجایی که این کارگاه مخصوص زنان سرپرست خانواده و خانواده های بدسرپرست است، اعلام آمادگی می کنیم اگر استانداری مکانی را برای ایجاد اشتغال این خانواده ها در نظر بگیرد تمامی تجهیزات و امکانات آن شغل را قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی سپاه پاسداران تقبل کند. 
گفتنی است در این کارگاه تولید پوشاک مجموعا ۲۰۰ نفر با ۴۵ چرخ خیاطی در سه شیفت کاری مشغول فعالیت خواهند شد، که رضایت مردم محله و خانواده های شاغل را در پی داشته است و تنها اگر مسوولان کمی میزان نور سالن و سیستم های سرمایشی را تقویت کنند می توان گفت گام بسیار مثبتی در حوزه اشتغال و توجه به محلات کمتر برخوردار اتفاق افتاده است.
 


کد مطلب: 400464

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/400464/قالب-طرح-تحول-محلات-چرخ-های-اشتغال-شهناز-رسید

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com