تاریخ انتشارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
کد مطلب : ۴۰۰۴۶۲
امام جمعه تنکابن گفت: مهم‌ترین عامل رشد و تکامل انسان خانواده بوده و این اصل در اسلام هم مورد تاکید است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،حجت‌الاسلام عبدالعلی پوراکبر ظهر امروز در نشست هم اندیشی پویش ملی هم سرنوشتیم که با حضور فعالان جبهه فرهنگی انقلاب در سالن شهدای اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد با تبریک اعیاد دهه غدیر، اظهار کرد: دین اسلام و حتی دیگر ادیان الهی نسبت به موضوع خانواده و تحکیم بنیان این مسأله سرنوشت‌ساز سفارشاتی بسیاری داشتند.
وی با اشاره به بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در جوامع بشری به ویژه در جوامع غربی، افزود: مسأله و موضوع خانواده بسیار حائز اهمیت است و مبنای اصلی اصول تربیت فرزندان و نسل جدید آینده از همین خانواده صورت می‌گیرد و باید در مورد آن بسیار حساس و دقت‌نظر داشت.
امام جمعه تنکابن، خانواده را یکی از مهم‌ترین پایه‌های جوامع بشری دانست و گفت: انسان ذاتا یک موجود اجتماعی است و در پی این اصل تهدیدات بسیاری پنهان است و اثرات مثبتی را هم خواهد داشت ولی باید برای تهدیدها برنامه‌ریزی فرهنگی و دقیق داشت و در پی تقویت این اثرات باید ظرفیت‌سازی کرد و آن را مورد توجه قرار داد.
پوراکبر در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله تربیت و نقش تمدن‌ساز این موضوع در جوامع بشری اشاره کرد و ادامه داد: موضوع ازدواج در جوامع اسلامی و انسانی هم مسأله بسیار مهمی است و عشق به همسرداری و فرزندآوری هم از جمله مسائلی است که در فطرت انسان است و نقش مهمی در تحکیم و تعالی خانواده دارد و مورد سفارش قرآن کریم و بزرگان دین است.
این استاد حوزه و دانشگاه در بخش پایانی سخنان خود به موضوع پویش ملی هم سرنوشتیم اشاره و خاطر نشان کرد: استحکام این نهاد مقدس موجب تعالی و رشد جامعه اسلامی است و باید برای آن برنامه‌ریزی داشت و امروز آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه فضای مجازی مهم‌ترین عامل تهدید این نهاد اجتماعی و مقدس است و باید برای رفع و کاهش آن همت مضاعف و تلاش مضاعف داشته است.
گفتنی است؛ نخستین نشست هم‌اندیشی پویش ملی هم سرنوشتیم به همت سازمان تبلیغات اسلامی و با هدف تحکیم بنیان خانواده و رفع کاهش آسیب‌های اجتماعی و با حضور فعالان جبهه فرهنگی انقلاب در بابل برگزار شده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰