کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

والدین معترض تجمع کردند/ آموزش و پرورش به وعده خود عمل کند

26 مرداد 1398 ساعت 17:00

والدین معترض دو دبستان دخترانه شهید پورمیدانی و آزاد همدانی در اعتراض به چرخشی شدن این مدارس با مدرسه پسرانه و عدم تحویل مدرسه جدید در مدرسه آزاد همدانی تجمع کردند.



به گزارش بلاغ،ظهر امروز تماسی از سوی تعدادی از والدین دانش‌آموزان مدارس ابتدایی دخترانه شهید پورمیدانی و آزاد همدانی مبنی بر تجمع والدین در مدرسه آزاد همدانی داشتیم که به منظور اطلاع از دلیل این تجمع در جمع والدین حضور یافتیم.
عضو هیأت امنای مدرسه دخترانه شهید پورمیدانی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته، مدرسه دخترانه شهید پورمیدانی را به دلیل اینکه قرار بود مدرسه تخریب و توسط یک خیر ساخته شود به مدرسه آزاد همدانی در شیفت بعد از ظهر منتقل کردند.
مسعود ندافیان با بیان اینکه مسوولان وقت آموزش و پرورش ناحیه 2 قول دادند مدرسه جدید ساخته شده و دانش‌آموزان به مدرسه خود بازگردند گفت: برخی از والدین فرزندان خود را به مدارس غیرانتفاعی بردند و برخی نیز به همان شرایط راضی شده و با ساختمان بسیار قدیمی و قدیمی‌تر از ساختمان پورمیدانی یک سال تحمل کردند تا بعد از یک سال مدرسه جدید تحویل داده شود.
وی بیان کرد: یک سال این شرایط تحمل شد و دختران مدرسه شهید پورمیدانی در شیفت بعداز ظهر و دختران مدرسه آزاد همدانی در شیفت صبح و در کنار یک دبستان پسرانه با وجود تبعات سپری کردند.
چرخشی بودن مدارس دخترانه و پسرانه در یک مدرسه تبعاتی خواهد داشت
عضو هیأت امنای مدرسه دخترانه شهید پورمیدانی افزود: اکنون که مدرسه شهید پورمیدانی ساخته شده و قرار بر تحویل برای سال تحصیلی 99-98 است، قرار شده دانش‌آموزان دبیرستان پسرانه ابن سینا به مدرسه جدید منتقل شوند و پسرها و دخترها به مدرسه قدیمی علامه با شیفت چرخشی منتقل شوند.
وی با بیان اینکه مدارس قدیمی علامه و آزاد همدانی هم امسال کد تخریب خورده است تصریح کرد: چرخشی بودن مدارس دخترانه و پسرانه در یک مدرسه تبعاتی خواهد داشت؛ این اتفاق به ویژه در پایه‌های پنجم و ششم قطعاً مشکل‌ساز خواهد بود.

ندافیان با تأکید بر اینکه اجتماع امروز با حضور والدین مدارس دخترانه شهید پورمیدانی و آزاد همدانی است که مشکلات را مطرح کنند ادامه داد: از مسوولان آموزش  پرورش ناحیه 2 آقایان ماهوری و اسدبیگی در این اجتماع حضور دارند.
وی با بیان اینکه بیش از 250 نفر از والدین در این اجتماع حضور دارند خاطرنشان کرد: مسوولان قول مساعد نمی‌دهند و والدین هم می‌گویند در صورت عدم ترتیب اثر همین ازدحام را به اداره کل آموزش و پرورش می‌برند تا حق خود را بگیرند.
تصمیم نهایی تا پایان وقت اداری امروز اعلام می‌شود
در این اجتماع والدین یکصدا فریاد می‌زدند «دختر و پسر کنار هم نمی‌شود»، نباید این اتفاق رخ دهد؛ مسوولان حاضر در این اجتماع اعتراضی نیز با بیان اینکه پیشنهاد شما روی چشم ماست، وعده دادند امروز در آموزش و پرورش ناحیه 2 این موضوع را با حضور مسوولان و کارشناسان بررسی و نتیجه را تا پایان وقت اداری امروز به مدیران مدارس و هیأت امنا اطلاع‌رسانی کنند.
علی‌بخشی نماینده والدین معترض نیز با بیان اینکه سال قبل مدرسه پورمیدانی را تخریب کردند به شرط اینکه یک خیر ساختمان نو تحویل دهد اظهار کرد: امسال که مدرسه نو ساخته شده متاسفانه آموزش و پرورش تصمیماتی گرفته که بچه‌های ما به مدرسه تازه‌ساخت برنگردند و پسران دبیرستان ابن‌سینا به آن مدرسه منتقل شوند.
وی با بیان اینکه دلیل این تصمیم این است که خیر گفته مدرسه را به یک شیفت تحویل می‌دهد گفت: مسوولان  زورشان به کسی نمی‌رسد و سراغ بچه‌های ما آمده‌اند و گفته‌اند دختران ما در یک مدرسه‌ به صورت چرخشی با پسران باشند!
نماینده والدین معترض بیان کرد: مدرسه کنونی از مدرسه قبل هم مخروبه‌تر است و باید منتظر بمانیم تا خیری پیدا شود و مدرسه جدید را بسازد.
وی با بیان اینکه اولیایی داشتیم که سال قبل به دلیل این مشکل فرزندان خود را به مدارس غیرانتفاعی منتقل کردند تا امسال دوباره به مدرسه جدید بیاورند افزود: متأسفانه برنامه‌ریزی والدین از کرایه منزل تا ثبت نام، تهیه لباس فرم مدرسه و سرویس مدرسه به هم خورده است.
علی‌بخشی با بیان اینکه 900 نفر به طور مستقیم و یک‌هزار و 800 نفر غیر مستقیم با این موضوع درگیر هستند تصریح کرد: حدود 400 نفر از اولیای دختر و 400 نفر از اولیای پسر درگیر این موضوع هستند.
وی با بیان اینکه مسوولان روی تصمیم خود هستند که دبیرستان ابن‌سینای کنونی به مدرسه پورمیدانی تازه‌ساز منتقل شود ادامه داد: البته مسوولان حاضر در اجتماع والدین وعده اعلام تصمیم نهایی تا پایان وقت اداری امروز را داده‌اند.

آموزش و پرورش باید به وعده خود عمل کند
یکی از والدین حاضر در این اجتماع با بیان اینکه متأسفانه مسوولان نگران ضربه به سر بچه‌ها با احتمال خطرناک بودن برخی مدارس و اعلام کد تخریب هستند اما نگران ضربه اخلاقی به آنها نیستند خاطرنشان کرد: یک سال پسران دبیرستانی با دختران  پایه ششم و هفتم مواجه می‌شدند که مطمئناً تبعاتی داشته است.
وی با تأکید بر اینکه چرخشی بودن پسران و دختران در یک مدرسه غیرمعقول است یادآور شد: مسوولان مدرسه با برگزاری کلاس‌هایی برای والدین و بیان برخی نکات همواره دم از رعایت بسیاری از نکات در خصوص روابط پسران و دختران می‌زنند، اما در این مورد خودشان به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کنند که این یک تناقض بزرگ است.
جمعی از والدین نیز با بیان اینکه به هیچ وجه حاضر به قبول این شرایط نیستند اظهار کردند: آموزش و پرورش باید به وعده خود عمل کرده و مدرسه تازه‌ساز را به مدرسه شهید پورمیدانی تحویل دهد چراکه در غیر این صورت فرزندان خود را در این مدارس ثبت‌نام نکرده و اجازه تحصیل در مدرسه چرخشی را به آنها نمی‌دهند تا مسوولان چاره‌ای بیاندیشند.
اگر برای یکی از دانش‌آموزان اتفاقی ناخوشایند بیفتد همین آقایان مسوول پاسخگو خواهند بود؟
این والدین با تأکید بر اینکه مسوولان با این تصمیمات اعتماد والدین را سلب کرده‌اند گفتند: اگر به دنبال این تصمیم اتفاقی ناخوشایند حتی برای یکی از دانش‌آموزان رخ دهد آن وقت همین آقایان مسوول پاسخگو خواهند بود؟
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با تکذیب تجمع والدین با وجود حضور خبرنگار در این اجتماع، اظهار کرد: چنین تجمعی انجام نشده است.
محمد پورداوود با بیان اینکه هیچ مدرسه و دانش‌آموزی نخواهیم داشت که اول مهر بدون مدرسه باشد، گفت: چه کسی وعده تحویل مدرسه تازه‌ساز به مدرسه دخترانه شهید پرومیدانی را داده است؟ این موضوع را تکذیب می‌کنم.
وی با تأکید بر اینکه از اینکه کسی وعده‌ای در این خصوص داده باشد بی‌اطلاع هستم، بیان کرد: من که چنین وعده‌ای نداده‌ام.
والدین معترض در این تجمع خواستار تحقق وعده داده شده از سوی مسوولان مربوطه بودند و از بی‌تدبیری مسوولان گله‌مند چراکه تبعات چرخشی بودن مدارس دخترانه و پسرانه در یک مدرسه دامن‌گیر والدین خواهد شد و این امر درست نیست و حتی شاید تبعاتی جبران‌ناپذیر را به دنبال داشته باشد؛ منتظر و امیدوار هستیم تا نتیجه نهایی به منظور جلب اعتماد والدین تحقق وعده‌های داده شده باشد و نتیجه نهایی واگذاری مدرسه‌تازه‌ساز به مدرسه دخترانه شهید پورمیدانی اعلام و رضایت والدین جلب شود.
و اما سخنی با آقای مدیرکل؛ جناب مدیرکل چگونه شما از تجمعی با این وسعت بی‌خبر هستید، چگونه صدای والدین به گوش شما می‌رسد وقتی صدای 250 نفر از والدین معترض را نمی‌شنوید فردا روزی نمی‌توانید مدعی این باشید که طرفدار حقوق دانش‌آموزان و والدین هستید.
 


کد مطلب: 400444

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/400444/والدین-معترض-تجمع-کردند-آموزش-پرورش-وعده-خود-عمل-کند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com