تاریخ انتشارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۴۰۰۴۴۳
رئیس هیأت مدیره خانه سینما:۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بودجه از ارشاد گرفته‌ایم اما بیش از ۸ میلیارد گزارش مالی داده‌ایم و بخشی از این آمار، کمک‌های ناچیز چندصدهزار تومانی به اعضا است. متأسفانه همه ویترین سلبریتی‌ها را می‌بینند که دستمزدهای کلان می‌گیرند اما اکثر اهالی سینما با حقوق‌های ناچیز کمتر از ۲ میلیون تومان بازنشسته می‌شوند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،نشست رسانه‌ای هیأت مدیره خانه سینما، پیش از ظهر امروز(شنبه ۲۶ مرداد) در سالن سیف‌الله داد خانه سینما برگزار شد. 
همایون اسعدیان رئیس هیأت مدیره خانه سینما در این نشست گفت: هویت فرهنگی ما مجموعه وزارت ارشاد است اما قانون می‌گوید صنف بایستی در وزارت کار ثبت شود. ثبت قانونی در وزارت کار یعنی یافتن هویت مستقل. به همین دلیل اگر یک روزی خانه سینما را ببندند، صنوف می‌توانند به کار خود ادامه دهند.
وی افزود: ما در برابر ثبت شدن به عنوان «انجمن فرهنگی» در زمان آقای شمقدری مقاومت کردیم، چون عضومحور نبود. ضمن اینکه سه نفری که انجمن را ثبت می‌کنند، پس از مرگ هم حتی مالک محسوب می‌شوند و انجمن به وراث می‌رسد.
اسعدیان ادامه داد: هیأت مدیره فعلی طی یک سال و نیم گذشته به این نتیجه رسید که باید این موضوع را تسریع کند. به همین دلیل به همه صنوف اطلاع دادیم که اگر ثبت وزارت کار نشوید شاید نتوانید در مجمع عمومی شرکت کنید!
وی ادامه داد: بعضی از صنوف خانه سینما مانند صنف مدرسان اساسا نمی‌توانند صنف تشکیل دهند. یا صنف جلوه‌های بصری چون تعدادشان کمتر از ۵۰ نفر هستند، نمی‌توانند فعلا برای ثبت قانونی در وزارت کار اقدام کنند. یکی دو تا صنف هم هستند که اصلا نمی‌خواهند در وزارت کار ثبت شوند، مانند انجمن صنف آهنگسازان. اما یکی دو صنف یا حتی ۵ صنف نمی‌توانند مسیر قانونی خانه سینما را منحرف کنند.
اسعدیان گفت: هیأت مدیره هیچ تعجیلی برای تشکیل مجمع عمومی ندارد، چون در اسفندماه مدت حضور ما تمام شده و اساسنامه می‌گوید اگر مجمع را پس از دو بار تمدید سه ماهه (تا شهریور) تشکیل ندهیم، تخلف کرده‌ایم. بنابراین باید با ۲۱ صنف قانونی مجمع عمومی را روز دوشنبه ۲۸ مرداد تشکیل دهیم و آن ۱۱ صنف دیگر هم مراحل قانونی را طی می‌کنند و به مجمع بعدی می‌پیوندند. دنبال حفظ وحدت صنوف هستیم و امیدواریم مسیر را به صورت قانون‌مند حفظ کنیم.
رئیس هیأت مدیره خانه سینما درباره تشکیل مجمع عمومی گفت: این موضوع را به وزارت ارشاد هم اطلاع داده‌ایم و آن‌ها هم این موضوع را غیرقانونی نمی‌دانند.
وی تصریح کرد: ما در یک دوراهی هستیم، برگزاری یک مجمع قانونی عمومی یا حضور همه صنوف؛ که بعداً می‌توانند به آن ایراد قانونی وارد کنند. رئیس صنفی که نگران ریاست خودش است، نباید معترض باشد، چون من نگران خانه سینما هستم نه یک صنف خاص!
 
* هیأت‌های بازرسی از اسناد مالی خانه سینما هرگز ایرادی نگرفته‌اند
اسعدیان تصریح کرد: خانه سینما جزء محدود جاهایی است که طی دو دهه گذشته، هیأت‌های بازرسی هیچ ایرادی از آن نتوانسته‌اند بگیرند اما یک سایت  این آمار را که خود ما اعلام کرده‌ایم، منتشر می‌کند و می‌گوید ببینید خانه سینما چه کرده است!
وی ادامه داد: ۳۵ درصد خانه سینما خرج امور رفاهی اعضای خانه شده است.
اسعدیان با گلایه از رسانه ملی خاطرنشان کرد: الان برنامه «هفت» سه هفته است که علیه ما مطلب دارد. چرا به ما آنتن نمی‌دهند تا حرف‌هایمان را بزنیم؟ اگر سکوت می‌کنیم و پاسخ نمی‌دهیم، چون نمی‌خواهیم پراکنده حرف بزنیم و خواهش کردم همه را در نشست خبری امروز بگویم.
وی در واکنش به مسئول روابط عمومی هفت مبنی بر امتناع اسعدیان از حضور در این برنامه تلویزیونی گفت: من به عنوان همایون اسعدیان علاقه‌ای به حضور در برنامه هفت ندارم اما به عنوان رئیس هیأت مدیره خانه سینما موظف به حضور و دفاع از همکارانم هستم. پس از این سخنان، روابط عمومی برنامه هفت رسما از اسعدیان دعوت کرد جمعه این هفته در برنامه حضور یابد. 
رئیس هیأت مدیره خانه سینما گفت: اعضای هیأت مدیره خانه سینما حق جلسه می‌گیرند که پارسال ۱۶۰ هزار تومان و امسال ۱۸۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.
وی درباره اینکه آیا جشن خانه سینما تحت تأثیر قرار می‌گیرد یا خیر، گفت: بعید می‌دانم دوستان، منافع کلان سینما را بخواهند بابت این قضیه زیر سوال ببرند.
اسعدیان یادآور شد: ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بودجه از ارشاد گرفته‌ایم اما بیش از ۸ میلیارد گزارش مالی داده‌ایم و بخشی از این آمار، کمک‌های ناچیز چندصدهزار تومانی به اعضا است. متأسفانه ویترین سلبریتی‌ها را می‌بینند که دستمزدهای کلان می‌گیرند اما اکثر اهالی سینما با حقوق‌های ناچیز کمتر از ۲ میلیون تومان بازنشسته می‌شوند. حقوق مدیرعامل خانه سینما ۵ میلیون تومان است. الان در این کشور چه کسی با ۵ میلیون تومان کار مدیرعاملی را انجام می‌دهد؟! 
مرتضی رزاق کریمی نایب رئیس هیأت مدیره خانه هم گفت: ما به دنبال وفاق و همدلی بیشتر هستیم اما به صورت قانونی. امسال ۶ جلسه با رؤسای صنوف داشتیم و هیچ کدام از ۳۲ صنف حذف نشدند و همه پیشنهادها را شنیدیم و با همفکری آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴