تاریخ انتشارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۴۰۰۴۴۲
برخی از نمایندگان پارلمان وابسته به «منصور هادی» خواستار خروج امارات از ائتلاف سعودی و همچنین از یمن شدند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،برخی از نمایندگان پارلمان وابسته به دولت منصور هادی (مستقر در شهر «سیون» در استان حضرموت) خواستار خروج ابوظبی از ائتلاف سعودی شدند.
به نوشته خبرگزاری آناتولی نه تن از اعضای پارلمان یمن در بیانیه‌ای عربستان سعودی را مسئول اتفاقات رخ داده در «عدن» دانستند و از «منصور هادی» خواستند تا به مسئولیت خود در قبال «عدن» عمل کند.
آنها از رئیس‌جمهور مستعفی یمن خواستند تا از اختیارات خود برای اعلام بی نیازی از امارات برای مشارکت در ائتلاف سعودی استفاده کند و از ابوظبی بخواهد تا خاک یمن را ترک کند.
در این بیانیه با تأکید بر کودتا بودن وقایع عدن، آمده است که نباید در هیچ حالتی با «کودتاچیان» وارد مذاکره شد.
همزمان با این موضع‌گیری، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) اعلام کرد که «سلطان البرکانی» رئیس پارلمان یمن در سفر به ریاض با «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع و برادر محمد بن سلمان دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.
بسیاری از کاربران یمنی از اینکه «سلطان البرکانی» در دیدار با مسئولان سعودی به تسلط نیروهای وفادار به امارات به شهر «عدن» اعتراض نکرده عصبانی شده‌اند.
ابراز خشم و ناراحتی برخی نمایندگان پارلمان وابسته به منصور هادی از نقش امارات در یمن، در حالی است که بسیاری از وزراء و مسئولان دولت هادی نیز زبان به انتقاد شدید از ابوظبی گشوده‌اند. آنها شنبه هفته گذشته با تسلط شبه‌نظامیان شورای انتقالی جنوب بر «عدن» مجبور به فرار و ترک این شهر شدند.
شنبه هفته گذشته شبه نظامیان «شورای انتقالی جنوب» که تحت حمایت امارات قرار دارند، با بیرون راندن مسئولان دولت «منصور هادی» کنترل شهر «عدن» را در دست گرفتند. این شورا که داعیه جدایی‌طلبانه دارد، در بیانیه‌ای بر تشکیل کشور «یمن جنوبی» همانند پیش از سال ۱۹۹۰ تأکید کرده است. (جزئیات بیشتر)
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰