کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

غدیر؛ فرهنگ پردامنه و پرمغز شیعه

26 مرداد 1398 ساعت 14:45

غدیر فرهنگ پردامنه و پرمغز شیعه علوی است.



به گزارش بلاغ،غدیر که فقط یک برکه نیست یک روز هم نیست بلکه تاریخ بلند شیعه است ، تاریخی که از علی (ع) آغاز شد، اصلاً درست‌تر اینکه غدیر ادامه رسالت و شروع امامت در امتداد رسالت بود.
غدیر راهنما و شاخصی است تا راه را گم نکنیم، فرهنگ بزرگ شیعگی و رستگاری است، اصلاً کربلا و عاشورا، ریشه در غدیر دارد و از غدیر این قصه آب می‌خورد. غدیر را نشناختیم که عاشورا سرها به نیزه رفت، غدیر را منکر شدند که صفین و نهروان را آفریدند، غدیر را گم کرده‌اند که گمراه شدند و سر از اردوگاه و خیمه معاویه درآوردند.
غدیر را اشتباه فهمیده‌اند که از دایره ولایت علی(ع) خارج شدند، غدیر را دور زده‌اند که از حق دور مانده‌اند. غدیر سنگ محکی  بر مدار نبوت بود، غدیر ادامه بود و ادامه داشت و دارد ولی خیلی‌ها فقط تا غدیر آمدند، چه آنهایی که غدیر را فراموش کردند و چه کسانی که آن را به بیراهه بردند و چه آنهایی که جلوتر رفتند و چه آنهایی که جا مانده‌اند و بعد اضافه شدند شاهد بودند که علی(ع) امام بود، علی(ع) وصی و جانشین بود، علی(ع) ولی بود و با پیامبر بود.
اما تاریخ همواره از این کج‌راهه‌ها وبیراهه ها داشته است و ما غدیر را به بیراهه نبریم، چراکه غدیر فرهنگ پردامنه و پرمغز شیعه علوی است.
غدیر دامنه دارد، غدیر دنباله‌دار است، از حرا، از علی(ع) آغاز شد و ظهور ثمره و نتیجه آن است و مهدی (عج) امتداد امامت و امانت امیرالمومنین(ع) است، غدیر که فقط یک برکه نیست.
حسین عموزاد آرائی
 


کد مطلب: 400430

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/400430/غدیر-فرهنگ-پردامنه-پرمغز-شیعه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com