تاریخ انتشارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۴۰۰۴۰۷
درخشش سپاهانی‌ها در لیگ دوچرخه‌سواری، برنز برادران عالمیان در تور جهانی تنیس روی میز و عملکرد نیمار در نقل و انتقالات از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روزی که گذشت، بود.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،در روز 25 مرداد ماه علاوه بر این‌که لیگ برتر فوتسال بانوان با تساوی نامی‌نو اصفهان شروع شد، تیم سپاهان اصفهان برای بازی تدارکاتی با تیمی از کویت دعوت شد.
مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان
✅ در رقابت‌های لیگ دوچرخه‌سواری کشور و در بخش استقامت جاده، دوچرخه‌سوار مسیر 140 کیلومتری مرحله دوم چیتگر را رکاب زدند که علی‌اصغر موسی‌زاده از پیشگامان کویر یزد با زمان 3:34:00 اول شد و محمد گنج‌خانلو از سپاهان با اختلاف 20 صدم ثانیه مقام دوم این مسابقات را کسب کرد.
در بخش تایم تریل انفرادی در کمربندی شمالی فرودگاه امام خمینی (ره) 20 رکابزن در قالب دو گروه ده تیمی با هم رقابت کردند که در پایان امیر‌حسین جمشیدیان با زمان 31:31:80 و بهنام آرین با زمان 31:58:68 از سپاهان اول و دوم شدند.
✅ سازمان لیگ فوتبال اسامی محرومان فصل قبل لیگ برتر را اعلام کرد و بر این اساس، از تیم سپاهان، امیر قلعه‌نویی، میگوئیل تکسیرا، جلال امیدیان و کی‌روش استنلی یک جلسه انضباطی محروم هستند؛ علی‌رضا منصوریان، سرمربی ذوب‌آهن هم مشمول چنین جریمه‌ای شده است.

✅ لیگ برتر فوتسال بانوان که پیش از این قرار بود از هجدهم مرداد ماه آغاز شود و به دلیل برگزاری مسابقات آموزشگاه‌ها، این تاریخ به بیست و پنجم مرداد ماه موکول شده بود، امروز وارد هفته نخست شد.
نامی‌نو اصفهان در اهواز مهمان حفاری بود، این بازی حساس در نیمه اول با برتری 2 بر یک نماینده اصفهان به پایان رسید اما در نیمه دوم حفاری بازی بهتری به نمایش گذاشت تا بازی در پایان با نتیجه مساوی 3 بر 3 تمام شود و سهم هر تیم تنها یک امتیاز باشد.
✅ مرحله چهارم مسابقات جام حذفی با حضور تیم‌های لیگ برتری و تیم‌های صعود کرده از مراحل قبل 31 شهریور و اول مهر برگزار می‌شود؛ بنابراین، سپاهان و ذوب‌آهن، نمایندگان لیگ برتری اصفهان، از آخر شهریور پا به عرصه مسابقات جام حذفی این فصل خواهند گذاشت.
✅ در رده‌بندی برترین باشگاه‌‌های فوتبال آسیا که معیار اصلی آن عملکرد تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا در 4 سال گذشته است و ذوب‌آهن اصفهان تنها نماینده کشورمان در میان 10 تیم نخست است.
شاگردان علی‌رضا منصوریان که تنها تیم ایرانی راه یافته به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا 2019 بودند در رتبه دهم آسیا جای دارد.
✅‏ دعوتی رسمی از باشگاه فوتبال العربی کویت برای بازی با ‎سپاهان در کویت به دست این باشگاه رسیده است؛ تاریخ این دعوت 5 سپتامبر و در زمان اردوی تیم‌ملی است، پاسخ مثبت به این دعوت منوط به تصمیم امیر قلعه‌نویی است.
مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور
✅ رقابت‌های جهانی آب‌های آرام و کسب سهمیه المپیک توکیو از 30 مرداد تا 3 شهریور به میزبانی شهر سگد در کشور مجارستان برگزار می‌شود و ملی‌پوشان ایران نیز در این مسابقات به آب خواهند زد.
بر همین اساس ترکیب نهایی تیم کانوکانادایی ایران نیز مشخص شد و عادل مجللی و محمدنبی رضایی در این بخش با حریفان خود رقابت خواهند کرد.
✅ در ادامه رقابت‌های تنیس روی میز تور جهانی به میزبانی کشور بلغارستان تیم دو نفره مردان ایران با ترکیب نوشاد و نیما عالمیان برابر تیم ژاپن با ترکیب  یوشیمورا با رنک جهانی 43 و یوکیا یودا با رنک جهانی 102 از ژاپن قرار گرفت و با حساب 3 بر صفر و با نتایج 11 بر 6، 11 بر 4 و 11 بر 6 شکست خورد و از صعود به فینال بازماند؛ بدین ترتیب تیم دونفره مردان ایران توانست به مدال برنز و عنوان سومی مشترک این رقابت‌ها دست پیدا کند.

✅ برترین‌های مسابقات انتخابی تیم ملی تیراندازی بزرگسالان خارج از سالن کشور مشخص شدند، در کامپوند بانوان  که 32 کمان‌دار حضور داشتند، مینا مرادی‌وند از تهران، بهاره رضایی از استان مرکزی و نازنین بخت‌پور از البرز مقام اول تا سوم را کسب کردند.
در کامپوند مردان که 26 کمان‌دار حضور داشتند، علی‌سینا منشازاده از کرمان، امیر‌کاظم پور از یزد و سیدحسام‌الدین کوثر از تهران در رده‌های اول تا سوم ایستادند.
✅ سایت «futsalworldranking» بعد از 2 هفته از اعلام رده‌بندی جدید تیم‌های ملی فوتسال دنیا دوباره جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتسال دنیا را اعلام کرد که تیم ملی فوتسال کشورمان مثل ماه گذشته در رده سوم دنیا و اول آسیا ایستاد.
مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان
✅ رقابت‌های فوتبال لالیگا دیشب رسما با دیدار تیم‌های اتلتیک بیلبائو و بارسلونا آغاز شد؛ کاتالان‌ها در دو فصل اخیر همواره عنوان قهرمانی را به دست آورده است و در این فصل هم مدافع عنوان قهرمانی است.

مسی و یارانش دوست ندارند در این فصل جام را از دست بدهند، از طرفی تیم‌های رئال مادرید و اتلتیکو با پوست اندازی گام به فصل جدید مسابقات می‌گذارند، شاگردان زیدان آخرین‌بار در فصل 17-2016 قهرمان شدند.
✅ مالزی در نظر دارد در بازی‌های المپیک 2020 با حمایت دولت تجارت کوچکی را با ارائه محصولات غذایی حلال راه بیندازد؛ طرح دیجیتال تجارت حلال که مالزی رونمایی شد به 8 میلیون تماشاگر مسلمان که در جریان بازی‌های المپیک 2020 از توکیو بازدید می‌کنند کمک می‌کند تا محصولات حلال تهیه کنند.
✅ نیمار ستاره برزیلی این روزها جنجال فراوانی در تیم پاری سن ژرمن ایجاد کرده است و دو غول بزرگ اروپا بارسلونا و رئال مادرید به دنبال جذب این بازیکن هستند؛ این ستاره برزیلی که پیش از این در بارسلونا حضور داشت با رقم فسخ قرارداد 222 میلیون یورویی راهی تیم پاریسی شد تا گرانترین نقل و انتقال تاریخ رقابت‌های فوتبال رقم بخورد.

البته نیمار پیش از انتقال به بارسلونا در آستانه پیوستن به رئال مادرید بود اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و وی راهی نیوکمپ شد؛ حالا پس از گذشت دوسال نیمار از انتقال به پاری سن ژرمن پشیمان است و خود علاقمند به بازگشت به بارسلونا است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴