معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه گریس یک تحت پرچم ایران شد و به «آدریان دریا» تغییر نام یافت، گفت: این نفتکش پس از سوخت‌گیری، تامین غذای خدمه، بررسی موتورخانه و بازدید از تجهیزات بندر جبل‌الطارق را ترک می‌کند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،جلیل اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار در تشریح آخرین جزئیات رفع توقیف نفتکش گریس1 و آماده سازی آن برای خروج از جبل‌الطارق اظهار داشت: پس از پیگیری‌های حقوقی و قانونی همان گونه که همگان اطلاع دارند، نفتکش گریس رفع توقیف شد.
وی ادامه داد: طبق درخواست مالک کشتی هم اکنون این نفتکش تحت پرچم ایران است و نام آن به آدریان دریا تغییر یافت.
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: در روزهایی که گریس یک در توقیف جبل‌الطارق بود کشور پاناما استفاده از گریس یک با پرچم این کشور را پایان داد.
اسلامی در پاسخ به این سؤال که وضعیت کنونی این نفتکش چگونه است، اظهار داشت: از آن نظر که این نفتکش حدود 40 روز در توقیف و متوقف بوده باید بابت راه‌اندازی تجهیزات آن بازبینی شود.
وی ادامه داد: نفتکش آدریان دریا در حال آماده سازی برای ترک جبل‌الطارق است. به هر حال باید از نظر تجهیزات و موتورخانه بازدیدها توسط عوامل فنی کشتی انجام شود و پس از آن جبل‌الطارق را ترک کند.
* آدریان دریا برای تامین سوخت مشکلی ندارد
 معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی  در پاسخ به این سؤال که این کشتی از نظر تامین سوخت و مواد غذایی برای خدمه با مشکلی مواجه نیست؟ گفت: از منظر تامین سوخت و مواد خوراکی هیچ مشکلی وجود ندارد و پس از سوخت گیری و تامین مواد خوراکی همان بازدیدهای فنی و موتورخانه‌ای و بررسی تجهیزات این نفتکش حرکت خود را آغاز می‌کند.
اسلامی گفت:‌ پرسنل و خدمه داخل نفتکش خود امکان بررسی تجهیزات و آماده سازی کشتی را دارند.
وی افزود: مشکل خاصی در ادامه دریانوردی این نفتکش وجود ندارد.
به گزارش فارس، این نفتکش 40 روز پیش از سوی نیروی دریایی انگلیس با ادعای آنچه «نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه» خوانده شده است از سوی نیروی دریایی انگلیس در جبل‌الطارق توقیف شد و روز گذشته توقیف این کشتی پایان یافت.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰