تاریخ انتشارجمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
کد مطلب : ۴۰۰۳۰۳
نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی «خلیفه حفتر» بامداد امروز نیز فرودگاه معیتیقه تنها فرودگاه طرابلس، پایتخت این کشور، را هدف قرار دادند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،بامداد امروز جمعه نیز همزمان با فرود چند هواپیما در فرودگاه معیتیقه، چند خمپاره به فرودگاه اصابت کرد.
شبکه سعودی العربیه با اعلام این خبر گزارش کرد که درگیری‌ها در منطقه وادی‌الربیع واقع در جنوب طرابلس بار دیگر ازسر گرفته شد.
روز پنجشنبه(دیروز) نیز نیروهای حفتر اعلام کردند که فرودگاه بین‌المللی «زواره» در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب طرابلس را هدف قرار دادند.
نیروهای حفتر مدعی شدند که از این فرودگاه برای برخاستن پهپادهای ترکیه‌ای که تحویل نیروهای دولت وفاق ملی شده است، استفاده می‌شد.
«احمد المسماری» سخنگوی نیروهای حفتر گفت که در این حمله اتاق عملیات و کنترل پهپادهای ترکیه تخریب شد.
چهارشنبه گذشته نیز یک فروند راکت به فرودگاه معیتیقه اصابت کرد که در نتیجه آن یک نگهبان امنیتی کشته و چند نفر نیز زخمی شدند.
درگیری بین نیروهای شرق لیبی تحت امر حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی تحت فرماندهی «فائز السراج» از چهارشنبه گذشته با پایان یافتن «آتش‌بس انسانی» پیشنهادی سازمان ملل به مناسبت عید قربان، ازسر گرفته شد.
نیروهای حفتر از بیش از چهار ماه پیش حملات به طرابلس را با هدف تصرف این شهر آغاز کرده‌اند و طبق آمارهای سازمان ملل تا کنون نزدیک به یک هزار نفر کشته و بیش از پنج هزار نفر زخمی شده‌ و علاوه بر آن ۱۰۰ هزار نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.
سازمان ملل حمله نیروهای حفتر به مراکز درمانی را تأیید کرد
هیأت سازمان ملل در لیبی حمله مکرر نیروهای حفتر به مراکز درمانی را محکوم و اعلام کرد که تا کنون ۳۷ مورد حمله به این مراکز گزارش شده است.
طبق گزارش وبگاه «العربی الجدید»، «غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل حمله به مراکز درمانی را محکوم و تأکید کرد که در حمله به بیمارستان‌های میدانی، مراکز درمانی و خودروهای امدادرسانی تا کنون ۱۱ نفر کشته و بیش از ۳۳ نفر نیز زخمی شده‌اند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما