تاریخ انتشارجمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۴۰۰۲۷۹
امام جمعه موقت نکا گفت: با اقتدار رهبر معظم انقلاب در مقابل دشمنان، نفتکش ایرانی دربند دشمنان آزاد شده است.
۰
plusresetminus
آزادی نفتکش ایرانی با نمایش اقتدار جمهوری اسلامی/روز غدیر برجسته‌ترین روز تاریخ اسلامی است
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدجواد موحد در خطبه‌های این هفته نمازجمعه نکا با اشاره به در پیش بودن عید سعید غدیرخم، این رویداد را یکی از حوادث مهم تاریخ بشری خواند و اظهار کرد: باید یک چنین کار الهی از سوی پروردگار صورت می‌گرفت تا تکلیف بشر در کانون امامت و رهبری پس از ختم نوبت روشن شود.

وی افزود: امروز با متعصب‌ترین سنی‌ها و وهابی‌ها اگر گفت‌وگو کنید مخالف خطبه غدیر به عنوان یک سند معتبری که نزدیک به 100 هزار شاهد دارد نیستند، غدیر ازجمله مواردی است که تحت هیچ شرایطی نمی‌توان در سند آن خدشه وارد کرد چراکه طوری املا شد که بیش از 100 هزار نفر آدم آن را و به خاطر سکوت حاکم بر فضا به خوبی سخنان رسول خدا را شنیدند.
 
امام جمعه موقت نکا خاطرنشان کرد: البته اینجا ضعفی ما داریم که دشمن و مخالف سو استفاده کرده‌اند و اینکه آیا در عمر خودمان یک بار خطبه غدیر را از رو خواندیم، ما برای اثبات ولایت امیرالمومنین برای دنیا و خودمان که قلبمان را مطمئن کنیم سندی معتبرتر از خطبه غدیر نداریم.
این مسئول اضافه کرد: امروز هیچکس هم مخالف جریان غدیر نیست حتی متعصبین وهابی نیز اینگونه‌اند درحالی که از نظر آنان مولی یعنی دوست داشتن اما در کتب مختلف معانی بسیاری بر مولا وجود دارد و یکی از آن‌ها دوست است که آنان می‌گویند.

وی گفت: مولی یعنی کسی که تسلط داشته باشد بر مال و جان دیگران که هر امری کرد همه باید در اطاعت باشند همانطور که رسول خدا دستور جنگ می‌داد همه می‌رفتند اگر دستور توسط امیرالمومنین صادر شد همه باید این کار را بکنند.
 
* برجسته‌ترین روز تاریخ اسلام
موحد تصریح کرد: خطبه غدیر سند اعتقاد و اعتبار ما و میراث رسول خدا است که رسالت و رهبری رسول خدا بوده و در دست امیرالمونین قرار گرفته و این جریان نه تنها برای شیعیان بلکه برای امت اسلام به عنوان برجسته‌ترین روز تاریخ اسلامی باید برجسته شود.

وی افزود: البته چندسالی است که گرامیداشت غدیر رونق خوبی پیدا کرده است از سوی دیگر همه توقع عیدی گرفتن از سادات را دارند اما اول سهم سادات را بدهیم و بعد از سادات عیدی بگیریم، در ارتباط با غدیرخم هرچه مقدور است مطالعه کنیم و روز عید غدیر به عنوان یک روز بزرگ ارج بگذاریم و برای هم هدیه، تبریک، دید و بازدید داشته باشیم.
 
* عدم اعتماد به دشمن
همچنین خطیب جمعه نکا با اشاره به آزاد شدن کشتی نفتی ایران از جبل‌الطارق اذعان کرد: توقیف نفتکش ایرانی حرکت غیرقابل پذیرشی بود که توسط انگیلسی‌ها انجام شد و برای ما منافعی دارد که بتوانیم ما به این دشمن نباید اعتماد کنیم.

این مسئول اضافه کرد: بله پای گفت‌وگو براساس دیپلماسی می‌نشینیم و هر دولتی حق دارد روش خود را انجام دهد اما اگر قرار باشد بر روی اصول خود مذاکره کنیم براساس آیه قرآن هرگز یهود از ما راضی نخواهد شد مگر اینکه دست از دین خود برداریم و تابع آن‌ها شویم.

وی گفت: اصول و مبانی ما برای دشمن و برای خودمان خط قرمز است، چقدر سر بعضی از مسائل با دشمن مذاکره کردیم اما در نهایت چه شد در آخر کشتی ما را توقیف کردند و از سوی دیگر حرکت انقلابی و عقل‌پسند پاسداران انقلاب اسلامی در توقیف کشتی انگلیسی که به صورت غیرقانونی انجام شده بود به توقیف نفتکش انگلیسی منجر شد.
 
* زخم 40 ساله از دشمنان
 موحد تأکید کرد: قاعده کار این است که در چهره دشمن باید چنگ بی‌اندازیم چراکه دشمن جدی است و به تلخی آن را تجربه کرده‌ایم جایی که قرآن شیطان، یهود و منافقین را دشمن می گوید و ما در طول 40 سال از همین‌ها زخم برداشتیم.

وی افزود: البته عدالت را در برخورد با دشمن رعایت کنید و نوع مقابله جمهوری اسلامی باعث شد این کشتی با بیش از دو میلیون بشکه نفت آزاد شود و این حرکت برای دنیا درسی شد که هرگز چشم طمع به منافع جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد چراکه ایران کشور بزرگی است و مردمی ریشه‌دار در قرآن و اسلام دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰