BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> فراز و فرود فرودگاه در دست قیمت! | بلاغ نیوز
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۴۰۰۲۷۱
با وجود اینکه بسیاری معتقد بودند آژانس‌ها نقش مهمی در رونق فرودگاه دارند، اما گویا نقش اصلی را قیمت بلیت دارد و فرهنگسازی و افزایش تورها در نوبت بعدی قرار دارند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،با وجود اینکه بسیاری معتقد بودند آژانس‌ها نقش مهمی در رونق فرودگاه دارند، اما گویا نقش اصلی را قیمت بلیت دارد و فرهنگسازی و افزایش تورها در نوبت بعدی قرار دارند.
«همدان» به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین در حال حاضر از زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری خوبی برخوردار است به طوری که می‌توان میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان بود.
اما در میان نقش آژانس‌های مسافرتی حائز اهمیت است به طوری که می‌توانند با گسترده‌تر کردن نقش خود در کشور، تورهای مختلفی را جذب همدان کرده تا علاوه بر معرفی این دیار کهن برای این دفاتر نیز سودآور باشد.
همدان با برخورداری از آزادراهی که مسافت آن به تهران را کوتاه‌تر کرده، برای تورهای زمینی فرصت مناسبی را فراهم ساخته تا در مدت زمان کوتاهی بتوانند از پایتخت برای بازدید از یک‌هزار و 800 اثر تاریخی به این خطه سفر کنند.
از سوی دیگر فرودگاه و راه‌آهن همدان نیز این آمادگی را دارد بتواند در طول سال خدماتی را به مسافران و دفاتر خدمات مسافرتی ارائه دهد و مسافران و گردشگران داخلی و خارجی از این طریق وارد همدان شوند اما قیمت بالای بلیت موجب کاهش مسافر شده است.
با وجود اینکه انتظار می‌رفت با برقراری پرواز تهران، مشهد و کیش از همدان، رونق از دست رفته فرودگاه برگردد، اما قیمت بلیت چنان افزایش یافت که پرواز تهران از همان روزهای ابتدایی با مسافر اندکی پرواز کرد و سرانجام به تعطیلی کشیده شود.
پرواز حج نیز که چند سالی جلای دیگری به فرودگاه همدان داده بود، امسال قرار بود از تهران انجام شود که با پیگیری‌های امام جمعه، نمایندگان مجلس و استاندار همدان خوشبختانه این پروازها از همدان صورت گرفت.
با وجود بررسی‌های زیاد که اکثر انها به شرایط اقتصادی جامعه برمی‌گردد، بسیاری از مسوولان از جمله مدیر فرودگاه کوتاهی آژانس‌های مسافرتی را عامل عدم رونق پروازها عنوان کردند.
بر این اساس مدیر فرودگاه همدان بارها از آژانس‌ها گلایه کرد و گفت: آژانس‌های همدان همکاری لازم را ندارند هرچد قیمت بلیت هم تاثیرگذار است زیرا برای جذب گردشگر به این پروازها نیاز داریم و باید هر طور شده این پروازها حفظ شود.
تقویت پروازهای همدان جزو اولویت‌هاست/ تنها آژانس‌ها مقصر نیستند
علی خاکسار در گفت‌وگو با فارس در خصوص اثرگذاری آژانس‌های مسافرتی در رونق زیرساخت‌هایی چون فرودگاه و راه‌آهن اظهار کرد: با اینکه گفته می‌شود آژانس‌ها در رونق پروازها اثرگذارند، موافق نیستم زیرا آژانس‌ها در کل کشور و حتی خارج از کشور برای شهروندان آن شهر بسته‌های سفر تهیه می‌کند و این شهروندان هستند که باید متقاضی باشند.
وی ادامه داد: اگر آژانس‌ها با همکاری و هم‌افزایی با یکدیگر بتوانند تور همدانگردی از استان‌های دیگر به همدان بیاورند و یا هواپیمایی چارتر کنند، کار فوق‌العاده‌ای است که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.
معاون گردشگری همدان بیان کرد: شهرهای اصفهان، تبریز، شیراز و تهران برای همدان و دیگر مقاصد مسافر می‌آورند اما آژانس‌های همدان برای کیش، مشهد و تهران تور می‌برند بنابراین نمی‌توان خرده‌ای به آنها گرفت.
وی تقویت پروازهای همدان را جزو اولویت‌ها دانست و اضافه کرد: جلساتی در این زمینه برگزار شد تا با کمک یکدیگر کارهای بزرگتری برای تورهای همدانگردی انجام دهند.
خاکسار با بیان اینکه تنها آژانس‌های دارای بند «الف» می‌توانند بلیت صادر کنند که تعداد آنها نیز زیاد نیست افزود: آژانس‌هایی که می‌توانند تور تعریف کنند چون سفر دوطرفه‌ای است باید همدان نیز از آن طرف حمایت شود.
وی راهکار تقویت پروازهای همدان را ارزان‌سازی سفر و بلیت پروازها دانست و گفت: تورهای آشناسازی همدان را تهیه کردیم تا مخاطبانی چون تورگردانان، رسانه‌های گردشگری و راهنمایان گردشگری از استان‌های مطرح دعوت شده و همدان را ببینند و همدان را تبلیغ کرده و تورهای گردشگری تعریف کنند.
معاون گردشگری همدان ضمن تاکید بر اینکه حمایت مجموعه هتلداران نیز در مقرون به صرفه بودن تورها نیز اهمیت دارد گفت: این کار جمعی است می‌تواند در رونق فرودگاه هم نیز اثرگذار باشد.
قیمت بلیت پرواز و فرهنگ‌سازی رونق فرودگاه را به دنبال دارد
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی همدان نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: عدم استقبال از پروازهای همدان چندین دلیل دارد که مهمترین آن قیمت بلیت و شرایط اقتصادی استان است.
علی مرادی افزایش قیمت بلیت را یکی از عوامل عدم استقبال دانست و ادامه داد: گاهی قیمت بلیت پروازها به 300 هزار تومان می‌رسد، چه کسی با این قیمت بلیت به تهران سفر می‌کند، در حالی که با قیمت کمتر و هزینه پایین‌تر می‌توان این سفر را انجام داد.
وی در خصوص نبود تور از سوی آژانس‌های مسافرتی بیان کرد: برای یک خانواده چهار نفره سفر هوایی هزینه زیادی در بردارد، با شرایط اقتصادی کنونی چنین سفرهایی به صرفه نیست.
رئیس هیأت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی همدان با بیان اینکه آژانس به عنوان یک بنگاه اقتصادی باید درآمدی برای پرداخت هزینه‌های خود داشته باشد گفت: آژانس که تمایلی برای عدم فروش بلیت ندارد، کسانی که مقصر را آژانس‌ها می‌دانند، دیواری کوتاه‌تر از آژانس‌ها پیدا نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه راه‌آهنی که هر نماینده آن را حاصل تلاش خود می‌داند، مسافر آن توسط چه کسانی تامین می‌شود؟ گفت: در افتتاحیه فرودگاه و راه‌آهن اصلاً آژانس‌ها را نمی‌بینند اما همین آژانس‌ها در گود هستند.
مرادی با اشاره به اینکه در حال حاضر از راه‌آهن استقبال بیشتری شده است گفت: با توجه به اینکه قیمت راه‌آهن پایین‌تر است، انتخاب سفر با راه‌آهن نیز بالطبع بیشتر است.
وی در خصوص اینکه بسیاری افراد آژانس سفر خود را از شهرهایی چون تهران انتخاب می‌کنند افزود: آژانس‌ها تهران باید برای همدان نیز مسافر جذب کنند و دفاتر مسافرتی همدان نمی‌توانند از شهر دیگری برای همدان مسافر جذب کنند چون نه ما را می‌شناسند و نه اعتماد می‌کنند.
رئیس هیأت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی همدان در خصوص ارتباط دفاتر همدان با آژانس‌های سایر شهرها نیز گفت: آژانس قرار است محل اقامت و حمل و نقل را بفروشد و همه اینها در قالب یک بسته به فروش می‌رود، در حالی که تور اقدام به برگزاری یک تور می‌کند که قیمت رقابتی باشد.
وی یادآور شد: در صورتی برگزاری تور سودآور است که با تاسیسات استان هماهنگ باشیم، در حالی که 6 ماه است در حال هماهنگی هستیم اما با یکدیگر کنار نمی‌آیند.
مرادی اضافه کرد: هماهنگی با تاسیسات به گونه‌ای است که هتل همدان قیمتی که در اختیار تورهای تهران قرار می‌دهد در اختیار آژانس‌های همدان نیز بگذارد نه اینکه قیمت بیشتری را اعلام کند.
وی با بیان اینکه دفاتر مسافرتی چیزی برای عرضه ندارند و قرار است تاسیسات را به گردشگر بفروشند گفت: وقتی تاسیسات گردشگری با دفاتر مسافرتی هماهنگ نباشند و قیمت آنها رقابتی نباشد، مسلماً آژانس‌های همدان از دور خارج می‌شوند.
رئیس هیأت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی همدان عوامل فرهنگی، اقتصادی، هماهنگ نبودن تاسیسات با یکدیگر، رقابتی نبودن قیمت‌ها و... را از جمله عوامل موثر در کاهش تور در همدان دانست و گفت: فرهنگ‌سازی برای رونق تورهای گردشگری و پروازهای فرودگاه زمان‌بر است.
وی در خصوص درآمدزایی آژانس‌ها بیان کرد: افزایش قیمت‌ها به ویژه دلار تاثیرگذار بوده و آژانس‌ها نیز مسافر کمتری دارند و سفر را به عنوان یک کالای لوکس کمتر در سبد خانوار قرار داده‌اند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴