کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازیابی حساب جیمیل در صورت فراموش کردن رمز عبور

25 مرداد 1398 ساعت 11:20

فراموش کردن رمز عبور در زندگی‌های امروزی که خیلی شلوغ است دور از انتظار نیست، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پسورد جیمیلتان را فراموش کرده باشید و به حسابتان دسترسی نداشته باشید.



به گزارش بلاغ،فراموش کردن رمز عبور در زندگی‌های امروزی که خیلی شلوغ است دور از انتظار نیست. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پسورد جیمیلتان را فراموش کرده باشید و به حسابتان دسترسی نداشته باشید.
برای به دست آوردن پسورد گم یا فراموش شده، گوگل چند روش در اختیار شما می‌گذارد که شما با پر کردن صحیح یکی از این روش‌ها می‌توانید به حساب جیمیلتان دسترسی پیدا کنید.
اول به این لینک رفته و آدرس ایمیلتان را وارد کنید.
Accounts.google.com/signin/v2/recoveryidentifier?flowName= GlifWebSignln&flowEntry=ServiceLogin

 
گوگل از چند روش برای تأیید هویت شما به عنوان صاحب اکانت استفاده می‌کند؛ اگر هیچ روشی را نتوانید تکمیل کنید هرگز نمی‌توانید به حسابتان دسترسی داشته باشید.
روش اول: Enter The Last Password You Remember
در این مرحله جیمیل از شما می‌خواهد آخرین رمز عبوری که به خاطر می‌آورید را وارد کنید. البته عموماً کسی از این روش نمی‌تواند حسابش را بازیابی کند چون رمز عبور آن اصلاً یادش نمی‌آید؛ اگر چیزی به ذهنتان می‌رسد آن را وارد کنید و روی Next کلیک کنید.

 
اگر هم هیچ‌چیز به خاطر نمی‌آورید، روی Try Different Question کلیک کنید تا گوگل راه دیگری به شما پیشنهاد دهد.

 
در حقیقت در هر مرحله که روی گزینه Try Different Question کلیک کنید، گوگل از یک روش جدید برای تأیید هویت استفاده می‌کند.
به هر حال باید حداقل یکی از این روش‌ها را تا آخر به شکل صحیح طی و تکمیل کنید در غیر این‌صورت بازیابی حسابتان ممکن نیست.
روش دوم: Get A Prompt On Your "Smart Phone" And Tap Yes To Sign In

زمانی به کار می‌آید که حساب گوگل شما در گوشی هوشمندتان فعال باشد، در این شرایط با کلیک روی گزینه Send Prompt یک پیغام پاپ آپ روی نمایشگر گوشی هوشمندتان نمایش داده می‌شود که با لمس گزینه Yes از طریق گوشی وارد حسابتان شده و رمز عبور را بازیابی کنید.

توجه داشته باشید برای استفاده از این قابلیت، حتماً باید قبلاً آن را از طریق تنظیمات جیمیلتان فعال کرده باشید و گوشی هوشمندتان را به حساب جیمیل متصل کرده باشید.
روش سوم: Get A Verification Code By Text Message Or Phone Call at

این روش هم بسیار خوب است، به شرطی که موقع ساخت حساب، یک شماره تلفن برای ریکاوری و پشتیبانی وارد کرده باشید و البته به آن دسترسی داشته باشید.
پس گوگل یک کد تأیید به شکل متنی یا صوتی به شماره تلفن شما ارسال می‌کند. پس از دریافت کد و وارد کردنش در فیلد موجود می‌توانید پسورد فراموش شده را بازیابی کنید.
روش چهارم: Recovery Email

 
این روش هم وقتی به کار می‌آید که قبلاً یک ایمیل پشتیبانی برای بازیابی تعریف کرده باشید، در این صورت یک لینک به ایمیل ریکاوری شما ارسال می‌شود که با کلیک روی آن می‌توانید حسابتان را بازیابی کنید.
روش پنجم: When Did You Create This Google Account?
در این روش باید تاریخ دقیق ساخت اکانت جیمیلتان را وارد کنید. این روش شاید خیلی سخت باشد چون که هم باید حافظه بسیار خوبی داشته باشید یا اینکه تاریخ را در جایی یادداشت کرده باشید.

اگر شما هم رمز عبورتان را گم یا فراموش کرده‌اید، حتماً باید یکی از این روش‌ها، حسابتان را بازیابی کنید، قطعاً دو روش ارسال کد به شماره تلفن و ارسال لینک به ایمیل بازیابی سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای بازیابی حساب شما می‌باشد؛ پس حتماً شماره تلفن و ایمیل بازیابی را وارد کنید و اگر هر کدام از آنها از دسترستان خارج بود در تنظیمات جیمیل، شماره و ایمیل دیگری را وارد کنید چون در این‌صورت دسترسی دوباره به حسابتان خیلی سخت یا ناممکن می‌شود.
**************
علی اصغر زارعی
 


کد مطلب: 400254

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/400254/بازیابی-حساب-جیمیل-صورت-فراموش-کردن-رمز-عبور

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com