تاریخ انتشارجمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۴۰۰۲۳۱
رئیس اداره کتابخانه‌ مرکزی آمل گفت: 12 هزار و 900 عضو فعال در کتابخانه شهرستان آمل هستند.
۰
plusresetminus
13 هزار آملی عضو فعال کتابخانه هستند/ راه‌اندازی پیک موتوری کتاب
به گزارش بلاغ، مجید صادقی‌راد در نشست خبری با اشاره به 12 هزار و 900 عضو فعال در کتابخانه شهرستان آمل اظهار کرد: 7 کتابخانه در این شهرستان وجود دارد که بعد از بابل و ساری که 10 و 9 کتابخانه دارند، سومین رتبه را داریم.
 
وی ادامه داد: کتابخانه شهر رینه با 700 متر زیربنا و20 هزار جلد کتاب در درجه 5 و کتابخانه امامزاده عبدالله(ع) از درجه 9 در دو ماه اخیر به درجه 7 رسیده است.

رئیس کتابخانه مرکزی آمل به دیگر کتابخانه های این شهرستان اشاره کرد و گفت: کتابخانه دابودشت با 450 عضو، کتابخانه شهیدان عباس زاده با درجه سه و دو کتابخانه در شهرک مروارید و پارک دانشجو واقع است.

این مسئول به افتتاح دو کتابخانه بخش خصوصی در آمل اشاره کرد و گفت: کتابخانه قاصدک و کتابخانه راد که مراحل اولیه انجام شده است و در حال گرفتن مجوز هستند.

صادقی‌راد تصریح کرد: هر گونه فعالیت به عنوان سالن مطالعه، پانسیون مطالعه، و.. باید از طریق کتابخانه مجوز گرفته شود و گرفتن مجوز از ارشاد و ... در این زمینه قانونی نیست.

وی با بیان راه اندازی پیک موتوری کتاب در آمل خاطر نشان کرد: تفاهم نامه ای که با سازمان فرهنگی ورزشی داشته ایم که به زودی عملی خواهد شد و هر شهروندی می تواند با عضویت در کتابخانه و انتخاب کتاب، با پیک موتوری کتاب را در منزل و به صورت رایگان تحویل بگیرد.

رئیس کتابخانه مرکزی آمل با بیان اینکه روزانه بیش از 200 نفر به کتابخانه های شهرستان مراجعه می کنند، عنوان کرد: کتابخانه، نهادی است خدماتی، اجتماعی و فرهنگی که برای همه اقشار جامعه جدای از طبقه اجتماعی و جایگاه خواهد بود و باید در معماری شهرسازی به حوزه فرهنگی نیز توجه داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما