تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۴۰۰۲۱۶
بر اساس مطالعه صورت گرفته در فرانسه، ۷۵ درصد کاربران اینترنتی وقت خود را در سایت‌های فرهنگی و هنری می‌گذرانند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، ۷۵درصد سایت‌هایی که کاربران اینترنتی در فرانسه به آن مراجعه می‌کنند، محتوای فرهنگی و تفریحی دارد. این بررسی که توسط «دستگاه عالی نظاتی بر نشر آثار و حفاظت از حق نشر در اینترنت» (HADOPI) صورت گرفته، حاکی است که فرانسویان به طور میانگین دست‌کم روزی ۱.۵ ساعت وقت خود را به وبگردی اختصاص می‌دهند.
بر اساس این گزارش، فرانسویان که در هفته به طور میانگین حدود ۱۱ ساعت و ۲۰ دقیقه از وقت خود را به وبگردی اختصاص می‌دهند که از این زمان ۷۵ درصد برای مراجعه به سایت‌ها و مراکز فرهنگی و هنری است. در صدر این سایت‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، موسیقی، سپس فیلم، بازی‌های ویدئویی و کتاب قرار دارد.
این بررسی که روی یک جامعه آماری بالغ بر ۶ هزار نفره از افراد بالای ۱۵ ساله از مناطق مختلف فرانسه صورت گرفتهریال حاکی است که ۸۲ درصد شرکت‌کنندگان در این بررسی اعلام کردند که طی یک هفته دست کم یک کالای فرهنگی را خریده‌اند یا از یکی از تفریحات پیشنهادی روی سایت استفاده کرده‌اند.
رایزنی فرهنگی ایران در پاریس یادآور شده که حدود ۸۰ درصد افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که در هفته حدود ۲۸ یورو برای خرید محصولات فرهنگی یا استفاده از تفریحات هزینه کرده‌اند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما