کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمایت تمام قد مدیرکل کار هرمزگان از کارگران شهرداری جاسک و معادن

24 مرداد 1398 ساعت 17:50

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: از حقوق کارگران در تمام بخش ها بطور قاطعانه حمایت می کنیم.



به گزارش بلاغ،هادی ابراهیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان درخصوص گلایه فراوان از عدم پرداخت حق بیمه چندساله کارگران شهرداری جاسک گفت: جلسات مشترک شهرداری ۵ اداره کار وتامین اجتماعی جاسک در روزهای اخیر برگزار و مقرر شده است حق بیمه تمام کارگران از زمانی که مشغول بکار شده اند، پرداخت شود.
وی اظهار داشت: در همین راستا اداره کار و تامین اجتماعی پیگیری لازم را خواهند داشت تا به تدریج حق بیمه‌ها بطور کامل چنانچه حتی اگر حق بیمه کارگری در ده سال گذشته هم پرداخت نشده است، بطور تمام و کمال پرداخت شده و حقی از هیچ کارگری ضایع نشود.
ابراهیمی تصریح کرد: مقرر شده است شهرداری جاسک از فروش مازاد املاک و...  حقوق و حق بیمه کارگران را پرداخت کند.
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان مدعی شد:  بعضی از اعضای شوراهای شهر افرادی را به شهرداری ها برای استخدام معرفی می کنند که باعث وجود نیروی مازاد در برخی شهرداری ها هم می شود که پرداخت بیمه و حقوق اضافی بر دوش این شهرداری ها قرار می گیرد.
وی گفت: البته وقتی کارگری در شهرداری و... مشغول به کار شد، بایستی بیمه شود و حقوقش را بطورکامل دریافت کند و اگر شکایت کند، گاهی حتی رای دادگاه بر توقیف اموال هم صادر می شود.
ابراهیمی در خصوص کارگران و رانندگان خودروهای سنگین در معادن که شغل شان در قانون جزو مشاغل سخت محسوب می شود، اما برخی از کارفرماها از پرداخت حق وحقوق شان به عنوان شغل سخت و زیان آور خودداری می کنند؛ تاکید کرد: این کارگران و رانندگان در زمان بازنشستگی درخواستشان را به اداره کار ارائه می دهند و پس از بررسی وسنجش عوامل سخت و زیان آور محیط کار، سخت و زیان و آوربودن مشاغل   را به متقاضیان و کارفرماها اعلام می کنیم و کارفرماها هم موظف به تمکین و پرداخت حقوق کارگران و رانندگان و بازنشستگی براساس قانون مشاغل سخت و زیان آور می باشند . 
وی اظهار داشت : البته تشکیل پرونده در این بخش هم بزودی به بخش خصوصی واگذار می شود و متقاضیان هم می توانند بصورت سامانه ای اقدام کنند و واسطه ها و دلال های این حوزه نیز حذف می شود که این موضوع جزو اولویت کاری من برای شفاف سازی بیشتر است و همواره منافع کارگران را در حوزه های مختلف مدنظر داریم و از حقوق این قشر دفاع می کنیم.
 


کد مطلب: 400209

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/400209/حمایت-تمام-قد-مدیرکل-کار-هرمزگان-کارگران-شهرداری-جاسک-معادن

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com