کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گام مهم ایران و روسیه برای حذف دلار از مبادلات تجاری

24 مرداد 1398 ساعت 15:00

سفیر روسیه در ایران گفت: روسیه و ایران برای حذف دلار آمریکا از مبادلات تجاری گام مهمی برداشتند.



به گزارش بلاغ،لوان جاگاریان صبح امروز در همایش بین‌المللی دریا خزر اظهار کرد: ظرفیت‌های مناسبی در دریای خزر برای توسعه وجود دارد.
وی با اشاره به ارتباط تجاری که بین استان‌های شمالی کشور به ویژه مازندران با استان‌های روسیه وجود دارد، گفت: در هفته‌های آینده هیأت تجاری جدید دیگری از روسیه وارد استان مازندران و دیگر استان‌های شمالی کشور می‌شود.
سفیر روسیه در ایران خاطرنشان کرد: در کنار مبادلات تجاری می‌توانیم حساسیت‌های زیست محیطی را پیگیری کنیم و برای حفظ دریای خزر گام مهمی برداریم.
وی با اعلام اینکه سندهای همکاری برای رفع مشکلات زیست محیطی دریای خزر وجود دارد، گفت: باید زمینه اجرای کردن این سندهای همکاری را فراهم کنیم.
جاگاریان در ادامه با اشاره به جلسه مهم بانکی که بین مسؤولان بانکی ایران و روسیه در روزهای گذشته در مسکو برگزار شده است، افزود: گام مهمی برای حذف دلار آمریکا از مبادلات تجاری بین ایران و روسیه در حال برداشته شدن است و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم و از دلار آمریکا در مبادلات تجاری فاصله بگیریم.
 
در ادامه سفیر قزاقستان با اعلام اینکه ظرفیت همکاری مناسبی در حوزه دریای خزر وجود دارد، گفت: سند مهم کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر پس از یک چهارم قرن به نتیجه رسیده است.
اسخت ارازبار گفت: باید زمینه ثبات امنیت در منطقه باشد.
 وی خاطرنشان کرد: این سند  در مجالس برخی از کشورها به تصویب رسیده است، روسیه و ایران هم در حال بررسی این سند همکاری هستند.
 


کد مطلب: 400189

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/400189/گام-مهم-ایران-روسیه-حذف-دلار-مبادلات-تجاری

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com