تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
کد مطلب : ۴۰۰۱۳۱
تلویزیون رژیم صهیونیستی از دیدار محرمانه نوه نخست وزیر اسبق این رژیم با محمود عباس و امیدواری آنها برای ازسرگیری مذاکرات سازش خبر داد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،یک کانال تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که نوای روتمن، نوه اسحاق رابین، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی و  «عیساوی فریج» از سران حزب «اسرائیل دموکراتیک»، که ایهود باراک در سال جاری آن را تاسیس کرد، روز سه شنبه با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله ملاقات کرده‌اند.
تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: روتمن و فریج گفتند که با حمایت باراک با عباس دیدار کردند و هدف این است که مجدداً موضوع مناقشه اسرائیل و فلسطین به ویژه با نزدیک شدن به زمان انتخابات اسرائیل در اواسط ماه آینده در دستور کار قرار گیرد.
به گفته تلویزیون رژیم صهیونیستی این نشست به صورت محرمانه و با حمایت باراک انجام شد. بخصوص اینکه این باراک بتازگی از اعراب برای قتل عام «شفا عمرو» که در سال 2000 توسط نیروهای امنیتی اسرائیل انجام شد ، عذرخواهی کرد.
به گفته منبع مذکور، محمود عباس در این جلسه گفت که  بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل چندین بار از ملاقات با وی به ویژه در مسکو امتناع ورزید. وی ابراز امیدواری کرد که کابینه اسرائیل که پس از انتخابات تشکیل می‌شود به مذاکرات بازگردد.
به گزارش وبگاه خبری غزه الان، فریج هم در این دیدار از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته است که آبراهام منگیستو، یهودی اتیوپیایی را که در بازداشت حماس است آزاد کند. وی گفت: در حالی که دولت نتانیاهو تمام تلاش خود را برای تشویق الحاق (شهرک‌های صهیونیست‌نشین) و ناکام گذاشتن راه حل دو کشور انجام می‌دهد، ما در اینجا هستیم تا این پیام را به شما منتقل کنیم که یک مذاکره کننده سیاسی واقعی وجود دارد که مایل به صلح است.
  فریج ادامه داد: حزب اسرائیل دموکراتیک از حق فلسطینیان در برخورداری از کشوری در کنار اسرائیل حمایت می‌کند و این به نفع اسرائیل است.
روتمن هم به نوبه خودش خشم خود را از اوضاع سیاسی رژیم صهیونیستی ابراز کرد و گفت که نتانیاهو بارها و بارها ثابت کرده که او شریکی برای ایجاد امید به نسل های آینده نیست.
نوه اسحاق رابین گفت: این وظیفه ماست که ناامید نشویم و به دنبال راه حل سیاسی برای باز کردن درها به روی آن باشیم. در اینجا یک شریک صلح به دلیل نبود گفت‌وگو و مذاکره ناامید شده است. من از همه طرف‌ها می‌خواهم که موضوع سیاسی را بدون ترس دوباره در دستور کار قرار دهند.
«عبد اللطیف القانوع»، سخنگوی حماس در اظهاراتی خبری و در واکنش به استقبال رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از نوه اسحاق رابین گفت: این دیدار ضربه به فداکاری‌های ملت فلسطین است و احساسات خانواده های شهدا را جریحه‌دار می‌کند که حتی به مناسبت عید قربان به ملاقات آنها نرفته است.
القانوع تاکید کرد: «این جلسات مشکوک  که به دنبال توهم صلح، همزیستی با اشغالگران و تقویت روابط با احزاب صهیونیستی است، نوعی عادی سازی و یک خنجر مسموم به پشت مسئله فلسطین است.»
اسحاق رابین پنجمین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود که دو بار نخست وزیر شد (از ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۷ و از ۱۹۹۲ تا زمان ترور شدنش در سال ۱۹۹۵). رابین در سال ۱۹۹۴ و به خاطر  آنچه تلاش وی در دستیابی به صلحی جامع، به رسمیت شناختن تشکیلات خودگردان و عقد پیمان اسلو  خوانده شد، جایزه صلح نوبل دریافت کرد.
مخالفت افراط گراهای صهیونیست با میانه‌روی‌های رابین و تلاشش برای سازش با فلسطینی‌ها به جایی رسید که او در تاریخ ۴ نوامبر ۱۹۹۵ به دست جوانی ۲۵ ساله به نام ایگال عمیر در شهر تل‌آویو ترور شود. وی تنها نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است که به قتل رسیده‌است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی در صحنه
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
آمادگی ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد برای جذب حامی
پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
چاره‌ای جز مردمی‌کردن تولید و اقتصاد نداریم