کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تأکید رئیس بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا و «میرضیایف» بر تقویت روابط

23 مرداد 1398 ساعت 15:50

رئیس بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا در«تاشکند» با رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.



به گزارش بلاغ،«جن لیچون» رئیس بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا در تاشکند با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
 میرضیایف در این دیدار بر گسترش بیش از پیش همکاری های متقابل ازبکستان و بانک سرمایه گذاری زیربنایی آسیا تاکید کرد.
رئیس بانک سرمایه گذاری زیربنایی آسیا نیز در این دیدار ضمن قدردانی از پذیرایی صمیمی رئیس جمهور ازبکستان، از پیشنهاد برداشتن گام های معین در زمینه تسریع اجرایی طرح های اولویت دار در این کشور حمایت کرد.
«جن لیچون» همچنین بر پایبندی بانک برای تحکیم همکاری های همه جانبه با ازبکستان با اهداف تامین توسعه پایدار این کشور و تمام مناطق آسیای مرکزی تاکید کرد.
بر اساس این گزارش، بانک سرمایه گذاری زیربنایی آسیا از اصلاحات ساختاری ازبکستان به طور فعال حمایت میکند.
در حال حاضر تمهیدات نخستین طرح سرمایه گذاری برای توسعه سیستم آبیاری و فاضلاب، بازسازی جاده‌ها در استان  بخارا به ارزش بیش از یک میلیارد و 300 میلیون دلار در حال اتمام است.
همچنین طرح های اولویت دار برای مدرنیزه زیربناهای اجتماعی، معیشتی و حمل و نقلی در «قره قلپاقستان» و دیگر مناطق جمهوری، تامین مالی کارخانجات صنعتی و طرح های کوچک زیربنایی و همچنین توسعه تجارت منطقه ای به ارزش کلی یک میلیارد و 600 میلیون دلار تنظیم می شود.
هم اکنون در مورد تنظیم و تصویب «نقشه جاده» همکاری های موثر به یک مدت متوسط و همچنین برگزاری مراسم های دوجانبه مبنی بر به کار بردن پتانسیل همکاری های توافق حاصل شده است.

 

انتهای پیام/ح
 


کد مطلب: 400097

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/400097/تأکید-رئیس-بانک-سرمایه-گذاری-زیربنایی-آسیا-میرضیایف-تقویت-روابط

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com