تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۴۰۰۰۶۰
برنامه «چتر نجات» با ساختار ترکیبی نمایشی و با آیتم های گفتگوی کارشناسی، پلاتوی مجری، موشن گرافی، انیمیشن آموزشی و دوربین مخفی به آموزش خودمراقبتی می پردازد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،با توجه به تنوع و تغییر الگوی ایمنی و امنیتی در زندگی امروز و عدم دسترسی همیشگی مردم به نهادهای مربوطه، بهترین راه برای حفظ آرامش و سلامتی ،چتر مهارت آموزی و خود مراقبتی است که در هر شرایطی می تواند از خود و خانواده خود مراقبت نماید؛این رویکرد هم جنبه پیشگیرانه دارد و هم در صورت بروز مشکل به مدیریت و کاهش هزینه های بعدی کمک می‌کند.
از این رو در هر قسمت از برنامه «چتر نجات»، یکی از موضوعات امنیتی در قالب بخش های مختلف مجری، نمایشی، دوربین مخفی، گفت و گوی کارشناسی و شوخی با سینمای هالیوود مورد کند و کاو قرار گرفته و ضمن ارائه هشدارهای لازم، مهارت های مورد نیاز نیز به مخاطب منتقل می‌شود.
برنامه «چتر نجات» با آغاز فصل سفرهای تابستانی در قسمت‌های نخست به موضوعات مربوط به ایمنی و امنیت سفر می‌پردازد و در رابطه با نکات مهمی مربوط به قبل ،حین و بعد از سفر صحبت می‌کند.
در همین راستا، مهدی رضوانی تهیه‌کننده برنامه «چتر نجات» به خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: هدف این برنامه فقط سرگرم کردن یا خنداندن مخاطب نیست، بلکه خواب را از سر سودجویان ربوده و دست افرادی که سعی دارند از نا آگاهی مردم استفاده کنند را، رو خواهد کرد.
رضوانی عنوان کرد: چتر نجات برنامه‌ای آموزش محور است که با سبک جدید آموزش ایمنی و در بستر امنیت روی آنتن می‌رود. این برنامه را می‌توان یک برنامه خودآموز دانست.
وی خاطرنشان کرد: «چتر نجات» به موضوعات مهمی می‌پردازد و سعی می‌کند مردم را از دام کلاهبرداران دور کند. برای مثال این روزها سبک زندگی مردم تغییر کرده و تکنولوژی وارد زندگی‌ها شده است. تا چندی پیش مردم با قفل کردن حفاظ روی در منزل و یا بستن قفل فرمان ماشین، خیالشان از دزدی‌ها تا حدی راحت می‌شد اما امروزه با ورود تکنولوژی باید درگیر هزار و یک نوع سرقت باشند. یکی از آنها حساب‌های بانکی و رمزهای دوم کارت‌های بانکی است. در این برنامه ما به مخاطب آگاهی می‌دهیم که چطور ایمن و امن زندگی کنند.
رضوانی در ادامه گفت: چتر نجات دیوارهای جدیت را پشت سر گذاشته و سعی دارد با لحنی طنز گونه، نظر مخاطبان را به خود جلب کند. این برنامه در ۵۲ قسمت ساخته شده است. چتر نجات آیتم‌های مختلفی از جمله انیمیشن، نمایش، دوربین مخفی و بخش‌های کارشناسی دارد. ما در فضایی طنز گونه با وزارت خارجه و نهادهای خدماتی و امنیتی ارتباط گرفتیم و با مقامات گفت و گو کردیم تا یک برنامه خود مراقبتی را مقابل دوربین ببریم.
تهیه کننده این برنامه اظهار داشت: برای مثال با شروع فصل تابستان و افزایش سفرها، اطلاعات لازم درباره سفر را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهیم. با افرادی که قربانی مشکلاتی در حیطه سفر شدند مصاحبه می‌کنیم و حتی دوربین مخفی نیز در این باره تولید کردیم.
این تهیه کننده تلویزیون افزود: در یکی از برنامه‌ها به سراغ خانواده‌ای رفتیم که قربانی کلاهبرداری در سفر شده بودند. در این خانواده مادربزرگ، مادر و نوه در کنار یکدیگر قصد سفر به کشور مالزی را داشتند. در فرودگاه فردی از این خانواده خواسته بود تا چمدانی را با خود حمل کنند تا در فرودگاه مالزی فردی آشنا چمدان را از آنها بگیرند. اعضای این خانواده قبول می‌کنند که چمدان را همراه با خود ببرند و حالا همه آنها به جرم حمل مواد مخدر به اعدام محکوم شدند زیرا در چمدان مقدار خیلی زیادی مواد مخدر جاسازی شده بود. «چتر نجات» سعی کرد تا مخاطب را با واقعیت برخی مسائل رو به رو کند. ما به مخاطب نشان می‌دهیم که قبول جا به جا کردن و حمل یک برگه کاغذ چقدر می‌تواند خطرناک باشد و کارشناسان که بیشتر از مقامات و مسئولان کشور هستند، در یک آیتم گفت و گو محور توضیحاتی درباره این می‌دهند که نباید حمل وسایلی غیر از وسایل خود را قبول کرد.
رضوانی با تاکید بر اینکه «چتر نجات» سعی دارد یک برنامه هیجان انگیز و سرگرم کننده برای مخاطب باشد، اعلام کرد: هدف «چتر نجات» فقط سرگرم کردن و یا خنداندن مخاطب نیست بلکه این برنامه هدف مهمی در پیش دارد. چتر نجات خواب را از سر سودجویان خواهد گرفت. این برنامه دست افرادی که سعی دارند از نا آگاهی مردم استفاده کرده و سودجویی کنند را، رو خواهد کرد.
برنامه «چتر نجات» در گروه آموزش های عمومی در 52 قسمت 40 دقیقه ای به تهیه کنندگی مهدی رضوانی تولید شده که پنج شنبه ها ساعت 19:30 از شبکه هفت سیما پخش می شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما