کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ممنوعیت ورود سازمان‌های مردم نهاد در فعالیت‌های سیاسی / فعالیت 1500 سمن در استان‌های سیل‌زده

23 مرداد 1398 ساعت 11:25

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به ممنوعیت ورود سازمان‌های مردم نهاد در فعالیت‌های سیاسی، گفت: حتی یک ریال اعتبار دولتی به سمن‌ها داده نمی‌شود.



به گزارش بلاغ،کمال اکبری شامگاه سه شنبه در نشست خبری که در سالن موحدین استانداری یزد برگزار شد با بیان اینکه 20 هزار سازمان مردم نهاد در کشور فعالیت دارند گفت: این سازمان‌های در حوزه‌های بهداشت و درمان کمک به محرومان و مستضعفان، محیط زیست، میراث فرهنگی و نیازهای مختلف کشور و غیره فعالیت می‌کنند.
معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور به فعالیت بیش از 100 سازمان مردم نهاد به صورت بین المللی اشاره کرد و افزود: این فعالیت‌های بسیار خوب بین المللی توسط سازمان‌های مردم نهاد سبب شده است که امسال شاهد برگزاری نشست خیریه‌های بین المللی در تهران با کمک سازمان‌های مردم نهاد باشیم.
فعالیت 800 سازمان مردم نهاد در حوزه بانوان در کشور
وی 17 استان را میزبان فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد عنوان و اضافه کرد: 800 سازمان مردم نهاد در حوزه بانوان و به صورت کلی 67 درصد از سازمان‌های مردم نهاد در سطح کشور فعالیت دارند.
اکبری با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد امسال از اول سال در بحران سیل نقش بسیار تأثیرگذاری داشتند گفت:338 سازمان مردم نهاد به صورت مستقیم و 1200 سازمان مردم نهاد به صورت غیرمستقیم به مردم سیل‌زده کمک و قریب به 500 میلیارد تومان از سوی سازمان‌های مردم نهاد در سطح کشور جمع آوری و به استان‌های سیل‌زده ارسال شد.
معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به اینکه مشارکت اجتماعی امروزه یکی از محوری‌ترین موضوعاتی است که مرتبط با توسعه پایدار در کشور است ادامه داد: برای رسیدن به توسعه پایدار و متوازن و منطقی نیازمند مشارکت اجتماعی هستیم که بهترین نوع آن، مشارکت سازمان‌های مردم نهاد است و مهمترین ویژگی آن این است که داوطلبانه و به صورت غیرسیاسی اداره می‌شوند که بسیار مهم و اثرگذار است.
سیاسی کاری برای سمن‌ها ممنوع
وی با تاکید بر اینکه سازمان‌های مردم نهاد به هیچ عنوان سیاسی نیستند خاطرنشان کرد: در این راستا به سازمان‌های مردم نهاد گفته و تاکید شده که به هیچ وجه نباید وارد فضاهای سیاسی شوند و بهره برداری سیاسی داشته باشند و این کار ممنوع است.
اکبری خاطرنشان کرد: سمن‌ها به دنبال کسب و حفظ قدرت سیاسی نیستند بلکه برای نفع اجتماعی تلاش می‌کنند و در حال حاضر هم رویکرد مثبتی به مشارکت اجتماعی دارند.
معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور با تاکید بر توسعه استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و توسعه کیفی، اذعان داشت: سمن‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی فعالیت و بخش عمده این سمن‌ها ظرفیت جذب جوان‌ها و اجرای برنامه‌های بانشاط را دارند.
وی اضافه کرد: نظارت کیفی بر سازمان‌های مردم نهاد در دستور کار قرار دارد که برای افزایش اعتماد مردم به این سازمان‌ها است.
حتی یک ریال اعتبار دولتی به سمن‌ها اختصاص داده نمی شود
اکبری با بیان اینکه یک ریال اعتبار دولتی به سازمان‌های مردم نهاد داده نمی‌شود اضافه کرد: رقمی به عنوان بودجه برای سازمان‌های مردم نهاد دیده نشده است ولی از بخش‌های دیگر به این سمن‌ها کمک می‌شود.
 


کد مطلب: 400056

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/400056/ممنوعیت-ورود-سازمان-های-مردم-نهاد-فعالیت-های-سیاسی-فعالیت-1500-سمن-استان-های-سیل-زده

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com