کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کواکبیان: آگهی‌های دولتی با عدالت اختصاص یابد

23 مرداد 1398 ساعت 11:05

رئیس خانه مطبوعات کشور گفت: آگهی‌های دولتی باید به‌صورت متوازن و با عدالت اختصاص یابد و مطبوعات محلی حمایت و تقویت شوند.



به گزارش بلاغ،مصطفی کواکبیان سه‌شنبه‌شب در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان سمنان که با حضور استاندار سمنان و مسؤولان استان برگزار شد، اظهار کرد: درد دل و دغدغه‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه و قلم استان را شنیدیم و برای رفع این کمبودها تلاش خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه رسانه امروز وسیع‌تر از مطبوعات و چاپ کاغذی در حال توسعه و ترویج است، بیان کرد: خبرنگاری در سمنان توسط یک بانوی سمنانی از دوران مشروطیت کلید خورد.
واژه‌پردازی مشکلی از قشر خبرنگار حل نخواهد کرد
رئیس خانه مطبوعات کشور ادامه داد: رکن چهارم دموکراسی از دوران مشروطیت در ایران وجود داشت؛ اما مانند بخش‌های دیگر دموکراسی رشد لازم و گسترش کافی پیدا نکرده است و امیدواریم جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد.
کواکبیان بیان کرد: صرف تکریم ظاهری و واژه‌پردازی مشکلی را از قشر خبرنگار حل نخواهد کرد؛ امنیت شغلی یکی از دغدغه‌های بسیار مهم این قشر تلاشگر است که باید برای این مهم و تضمین شغلی آنها تلاش کنیم.
وی افزود: گاهی اتهاماتی به خبرنگاران زده می‌شود که خوشبختانه در استان سمنان با این مهم مواجه نیستیم؛ خبرنگار با پرونده‌های امنیتی مواجه می‌شود که امیدواریم رئیس قوه قضاییه که اقداماتی را در بحث تحول دنبال می‌کند، تلاش کند تا خبرنگاران با اتهامات امنیتی و کشیده شدن به قوه قضاییه مواجه نشوند.
بیمه خبرنگاران؛ از دغدغه‌های مهم
رئیس خانه مطبوعات کشور افزود: خبرنگاری که خطر و برخی موارد ناروایی و رانت‌خواری‌ها را افشا می‌کند، باید دست او را بوسید و تشویق شود.
کواکبیان گفت: بیمه خبرنگاران یکی دیگر از دغدغه‌های این عزیزان است که به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و باید حداقل دستمزدها برای خبرنگاران کشور رعایت شود.
وی تصریح کرد: شغل خبرنگاری باید به‌عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور در سازمان تأمین اجتماعی لحاظ شود و مزایای این مهم به خبرنگاران اختصاص یابد.
اقتصاد مطبوعات به وضع بهتری رسیده است
رئیس خانه مطبوعات کشور گفت: تا حد زیادی اقتصاد مطبوعات امروز به وضع بهتری رسیده است؛ اما جای دارد تا رشد کرده و تقویت شود.
کواکبیان گفت: به میزانی که مدیری به افکار عمومی و خبرنگاران توجه داشته باشد، یعنی به مطالبات عمومی و مردمی توجه دارد؛ خبرنگاران تبلور خواسته‌ها و مطالبات مردمی هستند.
وی تصریح کرد: ما همه در یک کشتی نشستیم و باید برای خدمت به مردم تلاش کنیم؛ با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جلساتی داشتیم که ۱۶ وظیفه را به ادارات کل این وزارتخانه در استان‌ها محول کردند و باید تلاش شود تا در راستای برون‌سپاری این وظایف گام برداریم.
کاهش تعهدات برجامی
رئیس خانه مطبوعات کشور اضافه کرد: آگهی‌های دولتی باید به‌صورت متوازن و با عدالت اختصاص یابد و مطبوعات محلی با سهمیه ۷۰ درصد مورد حمایت و تقویت قرار گیرند.
کواکبیان گفت: در خصوص کاهش تعهدات برجامی با اجازه مقام معظم رهبری، ۲۰ روز زمان باقی مانده که نیاز است کشورهای اروپایی و اعضای برجام به این موضوع توجه داشته باشند.
وی تصریح کرد: دشمنان نظام و تحریم‌کنندگان وزیر امور خارجه بدانند اگر بخواهند موارد و رسانه‌های اطلاع‌رسانی ظریف را تحریم کنند، ما مسؤولان و خبرنگاران هرکدام رسانه ظریف خواهیم بود.
رئیس خانه مطبوعات کشور اضافه کرد:‌همه ما دست در دست هم از تمامیت ارضی و منافع ملی دفاع خواهیم کرد.
 


کد مطلب: 400052

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/400052/کواکبیان-آگهی-های-دولتی-عدالت-اختصاص-یابد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com