کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مداخله مجدد آمریکا در امور هنگ‌کنگ

23 مرداد 1398 ساعت 10:20

یک مقام آمریکایی روز سه‌شنبه در مداخله‌ای آشکار، خواستار حمایت از آزادی بیان و تجمع در هنگ‌کنگ شد.



به گزارش بلاغ،یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود روز سه‌شنبه گفت که آزادی بیان و آزادی تجمع در هنگ‌کمگ باید مورد حمایت قرار بگیرد.
وی در مداخله آشکار در امور هنگ‌کنگ گفت آزادی بیان و آزادی تجمع ارزش‌های اصلی هستند که با مردم هنگ‌کنگ به اشتراک می‌گذاریم و از این آزادی‌ها باید حفاظت شود.
چین بارها به آمریکا و انگلیس درباره دخالت در امور هنگ‌کنگ و دیدار با سران معترضان هنگ‌کنگی اعتراض کرده است.
وزارت امور خارجه چین شنبه هفته جاری نیز به دولت انگلیس در خصوص دخالت در امور داخلی خود تذکر داد. (جزئیات بیشتر)
هفته گذشته و در ادامه ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ علی‌رغم هشدارهای چین، معترضان پرچم‌های «انگلیس» و «آمریکا» را در خیابان‌های این منطقه تحت حاکمیت پکن، در دست گرفتند. شنبه گذشته معترضان با تشکیل جمعیتی چند هزار نفری در نقاط مهم ناحیه «مونگکوک» پرچم آمریکا و انگلیس را بالای سر برافراشتند.
«کاری لام» رئیس منطقه هنگ‌کنگ نیز روز سه‌شنبه گفت: ‌«خشونت، خواه استفاده از خشونت یا اینکه تحریک به خشونت باشد، موجب می‌شود که هنگ‌کنگ در مسیر بدون بازگشت قرار گیرد و جامعه هنگ‌کنگ را در وضعیت نگران‌کننده و خطرناکی سوق می‌دهد.» (جزئیات بیشتر)
هنگ‌کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ تحت سیطره بریتانیا بوده است، اما در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین با بریتانیا، به جمهوری چین پیوست. این منطقه، بیش از هفت میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از مراکز مهم مالی در منطقه شرق آسیا و جهان به شمار می‌رود.
 


کد مطلب: 400041

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/400041/مداخله-مجدد-آمریکا-امور-هنگ-کنگ

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com