کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صمدی: با این امکانات، بوکس توانایی کسب پنج سهمیه را دارد/ آقایان دست پیش گرفته‌اند!

22 مرداد 1398 ساعت 15:50

دارنده دو مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا و عضو شورای فنی فدراسیون بوکس گفت: تیم ملی یک دست و با تجربه‌ای را داریم و باید در مسابقات جهانی بهترین نتیجه را کسب کنند و حتی این تیم توانایی کسب پنج سهمیه المپیک را دارد.



به گزارش بلاغ،رضا صمدی در گفت‌وگو با خبرنگار  در پاسخ به این سوال که نتایج تیم ملی نونهالان در مسابقات قهرمانی آسیا از نظر شما چطور بود، گفت: به نظرم اگر می‌خواهیم بوکس ایران به روزهای خوب گذشته خود بازگردد، باید روی پایه‌ها سرمایه‌گذاری اساسی انجام دهیم. برای حضور در مسابقات نونهالان قهرمانی آسیا، قرار بود 13 مشت‌زن به این رقابت‌ها اعزام شود اما درنهایت شاهد بودیم با کم‌کاری مسئولان فدراسیون 5 نفر به این مسابقات اعزام شدند.اعزام 5 بوکسور به مسابقات نونهالان آسیا به نظرم ایراد بزرگی بود که در تصمیمات مسئولان فدراسیون وارد است. به نظرم اگر قرار است روی بوکس ایران سرمایه‌گذار شود پس بهتر بود 13 بوکسور به مسابقات اعزام می‌کردیم، نه اینکه برای رفع تکلیف 5 ملی‌پوش به مسابقات اعزام کردیم. در هر صورت نتایج رقم‌خورده قابل قبول نیست؛ چراکه اگر ما در رده نونهالان دو مدال برنز کسب کردیم و آن هم با شکست بوکسورهای فلسطین و کویت بود، و در نهایت بعد از کشور افغانستان ما در جایگاه هفتمی ایستادیم. به نظرم این نتیجه جای خوشحالی ندارد.
عضو شورای فنی فدراسیون بوکس در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: بوکس ایران یک زمانی قهرمان آسیا بود، حالا متاسفانه کار به جایی رسیده که ما برای کسب هفتمی آسیا توسط نونهالان خوشحالی می‌کنیم. فقط مانده برای این ناکامی جشن بگیریم. در سال 1997 ما نایب قهرمان آسیا شدیم. 5 فینالیست برای مسابقات داشتیم که در نهایت 3 طلا و 2 نقره کسب کردیم. اکبر احدی و بیژن باتمانی جزو فینالیست‌ها بودند. در نهایت بازی آنها برابر تمام شد و آنها با رای داوران به نقره رسیدند. اگر این اتفاق که توسط داوری رقم خورد برای احدی و باتمانی رقم نمی‌خورد، همه ما در 5 وزن طلایی می‌شدیم. به هر حال به این اندازه که آقایان برای هفتمی نونهالان خوشحال شدند، ما برای آن نتیجه خوشحال نشدیم.
دارنده 2 مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در پاسخ به این سوال که به نظر شما شرایط تیم بزرگسالان در حال حاضر با گذشته قابل مقایسه است یا خیر، گفت: خوشبختانه تیم ملی بوکس در حال حاضر تمام شرایط و امکانات لازم را دارد. تیم ملی یکدست و باتجربه‌ای را داریم. نفرات حاضر در تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا بازی‌های آسیایی، مسابقات جهانی و تورنمنت‌های مختلف حضور پیدا کردند و درواقع تیم باتجربه‌ای در اختیار کادر فنی است. ملی‌پوشان در تمام رویدادهای مهم حضور پیدا کردند و هیچ کم و کاستی را ندارند. طبق صحبت‌های مسئولان فدراسیون و سرمربی تیم ملی بوکسورها در بهترین شرایط ممکن قرار دارند. ما از این تیم انتظار بهترین نتیجه را داریم.
صمدی در پاسخ به این سوال که به نظر شما آیا تیم ملی پیش از اعزام به مسابقات جهانی نیاز به حضور در یک تورنمنت را نداشت، عنوان کرد: اول از این باید بگویم تمام امکانات در تیم ملی بوکس بزرگسالان مهیا است. اگر این تیم به یک تورنمنت اعزام می‌شد، شرایط آنها فوق‌العاده می‌شد. حالا هم اگر اعزام نشده مقصر اصلی کادر فنی تیم ملی است. مسئولان فدراسیون که همه امکانات را در اختیار کادر فنی قرار داده است، اگر آنها پیش از اعزام به مسابقات جهانی درخواست حضور در یک تورنمنت را نداده‌اند، قطعا ترسیده‌اند که چنین تصمیمی نگرفته‌اند. آقایان می‌خواهند با این ترفند دست پیش بگیرند که پس نیفتند. آنها برنامه ریزی کردند که اگر تیم ملی در مسابقات جهانی نتیجه نگرفت، مدعی شوند که اگر تیم ملی پیش از قهرمانی جهان در یک تورنمنت شرکت می‌کرد این نتیجه را نمی‌گرفت. پس این کوتاهی از سوی کادر فنی بوده و پشت این تفکر یک ترفندی وجود دارد.
بوکسور پرافتخار سنگین‌وزن ایران در پاسخ به این سوال که به نظر شما تیم این تیم ملی باتجربه چه نتایجی را باید در مسابقات جهانی مسکو رقم بزند گفت: ما در مسابقات جهانی تا به حال موفق به کسب مدال نشده‌ایم. ما از خانواده بوکس از این تیم انتظار کسب مدال طلا را ندارد، اما با توجه به شرایط و امکانات حاکم در تیم ملی ما انتظار بهترین نتیجه را از تیم داریم. به هر حال کادر فنی و ملی‌پوشان حقوق دریافت می‌کنند، خوابگاه‌، محل تمرین، تغذیه و امکانات خوبی را در اختیار دارند و در نتیجه باید این تیم با تمام شرایط خوبی که دارد بهترین نتیجه را بگیرد. همه ما انتظار داریم آنها مبارزات خوبی را از خود به نمایش بگذارند و یکطرفه نبازند. به هر حال وقتی یک تیم باتجربه و یکدستی را داریم، باید این تیم در میدان مبارزه بهترین عملکرد را داشته باشد. آرزوی ما موفقیت تیم ملی بوکس کشورمان است.
عضو شورای فنی فدراسیون بوکس در پاسخ به این سوال که به نظر شما بوکس ایران بعد از مسابقات جهانی چند سهمیه می‌تواند کسب کند، اظهار داشت: با تعریف و تمجیدی که رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی از شرایط بوکس و ملی‌پوشان داشته، قطعا تیم ملی بوکس ایران باید 5 سهمیه حضور در المپیک توکیو را کسب کند. چون این تیم طبق گفته مسئولان فدراسیون و کادر فنی در بهترین شرایط ممکن قرار دارد. ما که از نزدیک نوع تمرینات را ندیده‌ایم، اما اگر نظر من را بخواهید تیم ملی بوکس ایران تنها یک سهمیه المپیک را می‌تواند کسب کند.
 


کد مطلب: 399961

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/399961/صمدی-این-امکانات-بوکس-توانایی-کسب-پنج-سهمیه-آقایان-دست-پیش-گرفته-اند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com