کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس آموزش و پرورش رامسر:

افزایش دانش‌آموزان بدسرپرست نگران‌کننده است

22 مرداد 1398 ساعت 14:00

رئیس آموزش و پرورش رامسر گفت: افزایش دانش آموزان بی سرپرست و بدسرپرست و آمارهای ناامنی در خانه ها موجب نگرانی است و معتقدیم باید در کنار مدارس خانه ها نیز فضای آموزشی باشد.


به گزارش بلاغ، محمدصادق امین نیا در نشست با جمعی از خبرنگاران که مناسبت هفته خبرنگار برگزار شد با بیان اینکه فضای تعاملی بین آموزش و پرورش و رسانه ها باید دایمی باشد گفت: این تعامل باید با هدف رسیدن یه یک نقطه مشترک باشد تا بهترین نوع خدمات به مردم ارائه شود

وی افزود: راهنمایی ها و ورود رسانه ها به فعالیت های آموزش و پرورش باعث شد برای رفع مشکلات بررسی و در جهت رفع آن اقدام کنیم

امین نیا باز شدن فضای نقد را یک فرصت و راهکاری برای توسعه دانست و با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یک ظرفیت خوب برای نواوری است ادامه داد: مدارس دنبال طرح های جدید و جذاب هستند و حضور خبرنگاران در این تعامل میتواند پیوند بین آموزش و پرورش با دیگر نهادها را گسترش دهد.

وی تصریح کرد: سند تحول بنیادین گسترش اهداف اعتقادی ، اجتماعی ، اقتصادی ، هنر ، علم و فناوری را در پیش دارد و از رسانه ها میخواهیم در این امر به آموزش و پرورش کمک کنند.

این مسئول با بیان اینکه رسانه ها همیشه به دنبال تزریق پیام جدید به جامعه هستند اظهار داشت: فضای عمومی جامعه به دنبال کار نو است که در سطح مدارس دانش آموزان و معلمانی خلاق و پژوهشگر داریم.

امین نیا کیفیت بخشی مدارس را اولویت آموزش و پرورش دانست و گفت: توسعه مشارکت ها ، توانمندسازی نیروی انسانی ، با نشاط سازی مدارس ، تنوع در فعالیت های آموزشی و پرورشی و ارتقا هویت ملی و اعتقادی بخصوص در مناسبت ها را در سال جاری بصورت مصداقی وارد شده ایم.

رییس آموزش و پرورش رامسر افزود: همه ماموریت ها باید به استعدادیابی ختم شود که در این راستا مدارس با جذب دانش آموزان در حوزه های متعدد آنها را به سمت کلاسهای توانمندسازی با هدف مهارتی شدن مدارس سوق داده می شود.

وی گفت: در ارزیابی ها درحوزه های مختلف آموزشی و پرورشی شاخص های شهرستان رامسر در استان و کشور رتبه های برتر را کسب کرده است ولی به این شاخص ها قانع نیستیم و این ظرفیت در دانش آموزان و فرهنگیان رامسری وجود دارد که بیش از پیش افتخارآفرینی کنند.

رئیس آموزش و پرورش رامسر در بخش دیگر این نشست با ابراز نگرانی از افزایش دانش آموزان بی سرپرست و بدسرپرست به آمارهای ناامنی در خانه ها اشاره کرد و گفت: فقط مدارس ایمن و آرام کافی نیست چرا که دانش اموز بخش عمده ساعات را در خانه سپری میکند و خانه ها نیز باید برای دانش آموزان فضایی آموزشی شود.

وی افزود: آموزش خانواده‌ها را به جد پیگیر هستیم که در این راستا انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس بسیار برای ما دارای جایگاه و اهمیت است.

امینی نیا ادامه داد: شرایطی را فراهم کرده‌ایم که خانواده‌ها بتوانند ساعاتی از روز را در مدارس و حتی در کلاس‌های درس حضور یابند و از نزدیک‌ شیوه تدریس معلمان را مشاهده و یا مشاوره‌های لازم را کسب کنند.

رئیس آموزش و پرورش رامسر در پایان گفت: مشکلات تحصیلی دانش‌آموزان را حل می‌کنیم اما ایجاد فضای مناسب روحی روانی دانش‌آموز باید در منازل شکل بگیرد تا دانش‌آموز برای مباحث تحصیلی آماده باشد.


کد مطلب: 399954

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/399954/افزایش-دانش-آموزان-بدسرپرست-نگران-کننده

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com